|
View Poll Results: Hvor ofte vasker og fetter du sal og anna lær?
|
|
En gang i uka
|

|
7 |
13.73% |
|
En gang hver 14. dag
|

|
7 |
13.73% |
|
En gang i mnd
|

|
5 |
9.80% |
|
Er ikke så flink til det, tar det i ny og ned
|

|
12 |
23.53% |
|
Burde gjort det ofere
|

|
17 |
33.33% |
|
Annet - utdyp gjerne
|

|
3 |
5.88% |
01-08-2010, 07:16
|
|
|
og ponni!
|
Sånn innimellom, egentlig veldig sjeldent. Tar det når jeg er "stuck" i stallen av en eller annen grunn og ikke har noe annet fornuftig å gjøre, type når jeg venter på noen/rakk ikke bussen/venter på at hest skal slutte å være dopa, osv.
|
|
|
01-08-2010, 07:19
|
|
|
Borte..... Helt lost
|
Det er sjelden det, burde nok gjort det oftere.. Men sånn som arbeidselen som jeg aldri bruker blir pusset 1 gang i året. Resten når det ser skittent ut eller jeg får ånden over meg. Har i det minste kvitta meg med travselen.. men har jo et tonn med hodelag.. Sukk.. Noen som vil pusse for meg? Kanskje jeg må få meg hestepasser til ponnien eller noe...
|
|
01-08-2010, 09:08
|
|
|
:)
|
Det kommer ofte an på årstid egentlig (er det gjørmeflekker el på utstyr, blir utstyr rengjort) Jeg burde sikkert gjort det oftere 
Prøver å ta over utstyret hver 3. mnd ca.
|
|
01-08-2010, 09:32
|
|
|
Skjóni & Dona
|
Burde nok gjort det oftere, ja. Tar det foran hvert stevne ihvertfall. Ellers kommer det mye an på været. Er det gjørmete tas det oftere enn om det er helt tørt eller snø.
Schabraker/pader vaskes ved behov, samme med grimer, leietau, dekken og børster.
Last edited by Skjóna; 15-08-2010 at 09:46.
|
|
|
01-08-2010, 09:49
|
|
|
Daydreamer
|
Burde gjort det oftere ja. Prøver å gå over selen sånn kjapt minst en gang i måneden,men den blir ganske møkkete så burde velfått en puss litt oftere enn det.
|
|
01-08-2010, 11:07
|
|
|
med drømmehestene!
|
Jeg gjør det aaaaltfor skjeldent, men det har gjerne hatt noe med at jeg ikke har hatt noe bra sted og ha salen for og få det gjort osv og da blir det jo enda mer ork også blir det i hvert fall ikke gjort. Men nå tror jeg det blir litt bedre så jeg får vel dra megselv litt etter ørene og gjøre det litt oftere!
|
|
01-08-2010, 11:39
|
|
|
Junior Member
|
Det eneste lærutstyret jeg har nå, er noen hodelag  De henger hjemme nå da, siden jeg ikke har hest å bruke de på, så de pusset jeg når jeg tok de med hjem, også henger de i en pose for å ikke bli møkkete(typ hundehår og sånn).
Men når jeg skal ha hest på helfor(med sal, og bruk av hodelagene), blir det vel 1 gang i uka eller annenhver uke. Hater møkkete utstyr xp
|
|
|
01-08-2010, 11:59
|
|
|
Junior Member
|
Quote:
Originally Posted by Modesty
Jeg gjør det aaaaltfor skjeldent, men det har gjerne hatt noe med at jeg ikke har hatt noe bra sted og ha salen for og få det gjort osv og da blir det jo enda mer ork også blir det i hvert fall ikke gjort. Men nå tror jeg det blir litt bedre så jeg får vel dra megselv litt etter ørene og gjøre det litt oftere!
|
Jeg må ta med utstyret hjem da det ikke er varmtvann på stallen og fingra mi orker ikke pusse i bare kaldtvann. Da er jeg ødelagt i lang tid pga leddplager og sikkert ikke super bra for læret heller uten at jeg skal stå hardnakket på det da
Men kjenner på at det er slitsomt å ta hjem utstyret hver uke ja. Men kællen pusser for meg annen hver uke så det er jo enda noe da. Men utstyret mitt blir jo tatt hver uke i alle fall
|
|
01-08-2010, 12:01
|
|
|
Helt arabisk
|
Skittent, stivt og upusset utstyr takler jeg dårlig, så her vaskes og pusses det relativt ofte.
-Dressursalen får seg som regel en pusserunde hver gang jeg buker den.
- Sprangsalen kan henge opp til flere uker uten å bli brukt (rir ikke lenger for fast spranginstruktør, og har ikke hindermateriell på stallen der jeg har hesten), så den blir pusset ca annenhver gang.
- Hodelaget blir pusset når det trengs. Mellom minimum 1 uke og max 3 uker mellom hver gang.
- Hodelaget m/hack ca like ofte som det andre hodelaget.
- Schabraker lures inn i vaskemaskinen hjemme etter hvert som de blir skitne og svette.
- Dekken er jeg dårlig på. Har faktisk aldri vasket (annet enn utenpå med vannslange) utedekkena skikkelig. Burde nok sende dem inn til rens.
|
02-08-2010, 12:24
|
|
|
Junior Member
|
Vasker det en gang i uken. Når jeg var yngre gjorde jeg det etter hver gang jeg hadde ridd.
|
|
|
|
|
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
|
|
|
| Thread Tools |
|
|
| Display Modes |
Linear Mode
|
Posting Rules
|