Go Back   Forumhest > Generelle forum > Debatter fra nyhetene

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 31-07-2010, 20:39   #11
IrisV
Uten Melly :'(

IrisV's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chinook View Post
Om det er dyrt eller billig for har da nada å si om det ikke blir behandla og oppbevart riktig

Jeg har foret på både dyrt og billig for til mine hunder i alle år jeg har hatt hund, (eldste mann er 15 år)

Og har opplevd å få "uggent" for av både dyre og billige merker, dog bare av tørrforet, aldri av hermetikk...

Er ikke sikkert det er butikken sin feil engang at foret har blitt dårlig, kan rett og slett være dårlig emballering fra fabrikken..
Feil skjer uansett, fullstendig klar over det. Det er mennesklig å feile, og maskiner som pakker etc kan ha blitt ørlittegrann feilstillt og dermed forekommer feilproduksjon.

Mulig jeg har vært uheldig, men har til nå bare opplevd grums i billigfor men da tørrfor. Heldigvis ikke veldig alvorlige feil, men har funnet merkelige gjenstander som ikke hørte hjemme der, men som ikke var noe krise og jeg har kunnet brukt foret. Har ikke vært borti uheldige hendelser ved dyrere for enda.
Boksmat så "forer" jeg både på billig og dyrt, men kjøper som regel de store boksene med metall lokk eller hva jeg skal kalle det. Forer ikke på slike avtrekklokk i myk aliminium (alà type boks i artikkel) Rett og slett fordi jeg ikke stoler helt på holdbarheten på pakningene i og med at disse ikke tåler en trykk på samme måte, og lett får hull i emballasje.
Men nå får bare hunden min boksmat en skjelden gang for kos, da jeg prøver og forebygge tannstein, og ikke minst bortskjemt hund på best mulig måte (forgje hund fikk bløtfor som valp og endte opp med spisevegring i forhold til tørrfor Kjempe kjekt...)
Old 31-07-2010, 20:44   #12
Bell-Bell
Junior Member

Bell-Bell's Avatar

Billig for blir vel kanskje produsert i større kvantum, dermed skal alt gå fortere og feil blir gjort??? Uten at jeg har noe som helst peiling på det.
Bell-Bell er ikke aktiv   Reply With Quote
Old 31-07-2010, 20:49   #13
Chinook
Ut og inn av sykehuset

Chinook's Avatar

Joda, enig med dere begge

De billig variantene med sånne myke lokk, stoler ikke jeg på heller, da sveisinga på disse lokkene er veldig ømfintlig for støt og trykk, så disse boksene styrer jeg unna enten det er dyrt eller billig for..

Jeg bruker rått kjøtt istede for blautfor på boks til mine
Chinook er ikke aktiv   Reply With Quote

Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules