Magnesium bruker vel 2-3 uker før det faktisk kan ha en effekt. Så om trådstarters hest er bedre nå tror jeg det er rytteren som påvirker hesten. Rytter tror hesten er rolig = hesten kjenner at rytter er rolig og blir det selv
Som skrevet tidligere så har jeg en hest som også kan se spøkelser. I går fikk vi en skikkelig miljø-dressurtrening på banen. Pappa drev nemlig å lastet tømmer på tilhengeren med gravemaskinen 1 meter fra gjerdet + at div hindermateriell var plassert på "feil" sted rundt banen.
Hesten min kom inn på banen med store øyne. Her var det mange nye lyder og synsinnstykk. Etter en liten stund reagerte han ikke særlig på pappa, men noen dekk som lå på den ene langsiden var sykt skummelt. Var såpass at han bråstoppet og nektet å gå fremmover igjen. Som resultat av dette var jo at jeg også så på disse dekkene hver gang vi gikk forbi og self. så hesten på dem nå jeg så på dem.
Men så gjorde jeg et forsøk som viste seg å være suverent

Jeg snudde meg (mens jeg red) og så i motsatt retning hver gang vi passerte dekkene.
Jeg fulge med på ørene til hesten og det jeg så var helt utrolig morsomt. Fra å ha ørene stivt rettet mot det skumle, til først å ha et øre i retning det jeg så på andre side, for deretter å rette ørene helt i den retning jeg så. Etter to ganger forbi der jeg overdrev kikking på andre siden, sluttet hesten helt i å se noe skummelt i dekkene.
Jeg fortalte han rett og slett at de dekkene ser ikke jeg på og da trenger ikke du heller gjøre det

Han skal jo følge meg og ikke omvendt
Er utrolig hvor mye vi ryttere påvirker hestene våre selv om vi tror vi ikke gjør det