Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14

Tråd: Bedømming

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    40
    Bilder
    79

Bedømming

Noen som er inne i regelverkene her???

Finnes det noen regel som sier at hestene skal ha flettet man i sits-og-stil (feil-og-stil som vi kaller det)? På stevnene i distriktet her får man trekk i hestens presentasjon om dette ikke er gjort....

Samme med belegg, har man ikke det får man trekk i poengene... Ok, belegg hører med til "antrekket" i sprang, men det er ikke påbudt, så da burde det jo være valgfritt synes jeg...

Det finnes vel ingen regel som sier at man MÅ ha hverken fletter eller belegg, men som du sier får man som regel trekk på presentasjon og sikkerhet om man ikke har dette...For å få full pott på sikkerhet bør man ha hjelm, vest, sikkerhetsstigbøyler og belegg fram og bak. Jeg synes det er litt dumt, for det er jo slett ikke alle hester som trenger dette!
    [COLOR="Purple"][FONT="Century Gothic"][SIZE="3"]Mvh Line

Wannabe eks-døgner Svalgårds Cheri sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2007
    Sted
    Stavanger
    Alder
    30
    Bilder
    108
    Det er en av grunnene til at jeg misliker feil og stil

Det er vel ikke påbudt med fletter, belegg osv, men man får plusspoeng for å ha det. Tåpelig!
    Selv fletter jeg nesten aldri hesten min, men for å ikke miste poeng gjorde jeg det når jeg red feil og stil (rir det sjeldent)

Jeg har ikke sikkerhetsvest, sikkerhetsstigbøyler, shabrack som matcher, showshine og hårnett. I tillegg til uflettet hest uten belegg :shock: Var det rart jeg ikke vant (litt overdrevent, men jeg syns bare det er så tåpelig)

Selvsagt skal man tenke sikkerhet, ha riktig utstyr osv, men hvis jeg feks får 1poeng lavere enn venninna mi pga jeg ikke har flettet hesten syns jeg det blir for dumt!
    Love you, Cheri<3
    R.I.P Ace of Diamonds:'(

Trodde den skulle handle om hvor "pent" man red jeg..

Siter Opprinnelig skrevet av Lopke Vis innlegg
    Trodde den skulle handle om hvor "pent" man red jeg..
    Trodde jeg også .. :S
    Ingvild Oline

Sprangtanta Hege sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Trondheim
    Alder
    37
    Bilder
    43
    De to første poengene som gis i skjemaet går nok kun på utseende, og sikkerhet som de kaller det. En på rytter og en på hest. Jeg red med støvelskaft og bobblejakke forrige helg, og fikk 10. Så tror nok det varrierer fra dommer til dommer. Men man skal liksom ha sikkerhetsvest, flettet hest osv osv.. Men nå går jo resten av skjemet på det ridemessige da!

Ja,på stevner skal hesten se best mulig ut!Derfor synes jeg ikke akkurat det med fletter er sårart trekker ned,men dette med belegg osv. synes jeg er helt tåpelig.Men ja,faktisk så synes jeg ikke det er noe galt i å få trekk,fordi man ikke fletter.Det skal være stas å ri på stevne!Man skal gjøre litt ekstra ut av det!Skjønner ikke hvorfor folk er så gale på akkurat det der!
    Linn Therese & Sunshine på nye eventyr!

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    40
    Bilder
    79
    Men hva med ungene som starter feil-og-stil for kanskje første gang da, og aldri har flettet en hest før. For stygge fletter får man også trekk for!!

Annette
    Guest
    Synes dte er teit.. jeg rir jo netsen bare feil og stil, siden det er jo bare det i 80.. og jeg synes det er teit at man må liksom ha fletter på hesten ogsånt..
    Er jo litt meningen at man skal se på hvordan man rir, og sånt.. er det ikke det?=P

klassisk feltrytter Hanna sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Lancaster, England
    Alder
    28
    Bilder
    15
    jeg synes man kan få poeng for sikkerhet, rett og slett for at barn/uerfarne bør lære hva man bør ta hensyn til når man rir sprang. At man får pluss for å ha sikkerhetsvest for eksempel (hvis man er over 16 da, ellers er jo det påbudt). Og det ER jo faktisk en fordel med noe beskyttere i høye klasser.. i lave klasser er det jo greit nok, men ser ikke helt grunnen til å la være å bruke dem, hvis man skal ut og starte høyt (over metern ca). Og da er det jo litt teit å ha ett reglement for "feil og stil over 1m" og et for under 1m.. :p
    men at det blir "jo mer utstyr, jo mer poeng" er bare dumt.. nei, et sted får grensen gå

fletting.. njaah. jeg synes det er greit å få et poeng for pent stelt hest, jeg. om hesten er penest med fletter eller ikke, om man klarer å lage pene fletter osv, det er jo opp til enhver. Om knoppene er sydd eller med strikker er ikke akkurat det som teller, men at man har prøvd litt syns jeg bør telle
    Altså, tenk dere i en "feil og stil"-klasse. Du har forberedt deg godt, pusset utstyret, nappet man og hale, og trent mye, og tenkt nøye gjennom hva som er fornuftig å bruke av utstyr. Så kommer det en rytter med en hest som har rullet seg i gjørma, manen er full av flis, rytteren har hverken jakke eller støvler, utstyret er muggent og slitt, og hesten har ingenting på seg annet enn en sal med alt for lange bøyler og et hodelag med pessoa på nederste hakk, bittet er alt for stort og strammet alt for mye i sidestykkene.
    Jeg synes faktisk du burde fått litt poeng på å ha fornuftig, ordentlig og rent utstyr :)

men at man skal tjene masse poeng på å ha dyre belegg, kopper, fortøy, fancy fletter, dyr sjabrak ++, nei det syns jeg definitivt ikke!

“If the person you are talking to doesn't appear to be listening, be patient. It may simply be that he has a small piece of fluff in his ear.”
    Winnie the Pooh

blogg

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg