Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tips mot omgangssyke & kvalme!

Den grusomme omgangssyken er over oss igjen! Det leser jeg på nettet, heldigvis er den ikke kommet til oss ennå Men jeg tenkte det er lurt å lage en oversikt over gode tips til hva som hjelper mot omgangssyke og kvalme.

Jeg har fra før sverget til død cola og blåbær. Enten som syltetøy på havreavkok som hjelper å binde magen, eller som te hvis jeg har, eller saft. Kald blåbærsaft i bittesmå slurker er godt, man kan gjerne spise saltkjeks til - små biter av gangen.

I dag fikk jeg følgende oppskrift av en venninne som er vegetarianer og som sier hun bare kaster opp én gang hvis hun blir syk og følger denne rutinen. Tenkte å dele den med dere:

Drikk kun død cola, ikke vann eller annet.

Første måltid: revet eple, ca ett per måltid, når det går.

Måltid 2: most banan en per måltid til man holder det nede.

Måltid tre: kapteinkjeks med syltetøy 1-2per måltid.

(Og så kan man spise kalde fiskeboller hvis man liker det)

TIPS NUMMER ÈN ER SELVSAGT HÅNDHYGIENE:
    * Den som er smittebærer må sikre at andre ikke blir syke, de som er friske kan ikke beskytte seg om smittebærer er uvøren
    * Vask hendene ekstra godt og oftere enn vanlig. Alltid etter toalettbesøk, alltid før du lager mat og på nytt før du spiser maten.
    * En god håndvask varer i minst 2 minutter
    * Husk å vaske godt under neglene, mellom fingerene, opp over håndleddet. HUSK Å VASKE TOMLENE (mange glemmer det)

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

..

...
    Sist endret av Edith : 05-08-2016 kl 13:07 Årsak: ..

Ingefær!! det er kvalmestillende.. beviselig og. Vet om flere både gravidkvalme og cellegiftkvalme har hatt nytte av å spise ingefærkjeks f.eks.
    Mim mormor som er "heksedoktor" alternativ homeopat osv osv.. sverger og til ingefær.

Når jeg er litt uggen rasper jeg litt fersk ingefær, heller over kokende vann og tar en skje honning i. Kan tilsettes sitronsaft. Den drikken er GUD!

Klarer ikke få i meg hverken vått eller tørt når sånt setter inn, det kommer i retur uansett. Men noe kommer helt klart raskere opp enn annet, deriblant dau cola.. det er like ille som å drikke melk (når man er kvalm) for min del.
    Men jeg er stort sett heldig og slipper unna de årlige omgangssykene- bank i bordet! Men har også erfart at ingefær er kvalmestillende. Reisesyketabletter også.

Tror jeg er ekstremt heldig. Har aldri hatt omgangssyke av det jeg husker. Fyllesyk ja, og det er døden for meg. Så har ikke drukket siden 2009 (og det er ikke tull engang)

Siter Opprinnelig skrevet av Lopke Vis innlegg
    Ingefær!! det er kvalmestillende.. beviselig og. Vet om flere både gravidkvalme og cellegiftkvalme har hatt nytte av å spise ingefærkjeks f.eks.
    Mim mormor som er "heksedoktor" alternativ homeopat osv osv.. sverger og til ingefær.

Når jeg er litt uggen rasper jeg litt fersk ingefær, heller over kokende vann og tar en skje honning i. Kan tilsettes sitronsaft. Den drikken er GUD!
    Takk for tips! Da skal jeg kjøpe litt ingefær så vi har over julen. Vet du om den må være fersk eller om tørket ingefær gir samme effekt? Tenker på at en ingefærrot har begrenset holdbarhet og selv om Noroviruset er kommet nå, kan det ta noen uker før det er hos oss

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Begge deler funker. Jeg synes jo ingefær smaken er fantastisk i mat og drikke (te) så jeg har ofte fersk liggende. Ha den i kjøleskapet for den tørker ut ellers.
    Beste måten å skrelle en ingefærrot er å bruke en skje og skrape det ytre av. Folk skjærer og skreller.. det er ikke nødvendig og man mister mye ingefær da. Bare bruk en skje og skrap i vei.

Ingefær tabletter mot reisesyke er tørket ingefær i en eller annen form så jeg tror at virkestoffet er intakt uansett. Når jeg baker med ingefær bruker jeg tørket malt ingefær. (og i mat som krydder såklart) men den ferske i lag med hvitløk er nam nam!

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Mugg - trenger tips effektive tips nå!
    Av Silver i forumet Hestens stell og helse
    Svar: 53
    Siste innlegg: 13-11-2011, 13:03
  2. Svar: 10
    Siste innlegg: 26-04-2010, 12:35
  3. Tips
    Av Lopke i forumet Utstyr
    Svar: 15
    Siste innlegg: 06-02-2008, 14:48

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder