Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11

Tråd: Årgang 2013

Årgang 2013

Ikke planlagt i det hele tatt, men her er mitt fremtidshåp Klumpen (til daglig). 2-årig NV etter De Niro.

IMG_3675.jpg
    Sist endret av GryCat : 16-12-2015 kl 13:12

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Vi har så langt kun jobbet med dagligdagse ting som stell, løfting av ben, skoing, tilvenning av bitt og hodelag, stå oppbundet i en-tom og dobbeltspent samt longert noen ganger og vært på kurs i bakkearbeid i dressur der vi jobbet med travers og renvers. Har hele tiden tenkt at jeg ligger langt bak skjema, men når jeg ramser opp ser det ikke så ille ut likevel

Bildet er fra i sommer, rett etter kastraksjon, og gir ikke noe inntrykk av vesenet. Datakrasj og dårlige systemer får skylden

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Kjempefin!!

Takk Skal bli moro å følge han fremover - begynner å bli stor allerede. De siste ukene har han strukket seg veldig.

Spennende! "Ikke planlagt" leser jeg som "en sjanse man ikke kunne la gå fra seg" og sånt blir det ofte noe bra ut av.
    Den ser stor ut! Men sammelignet med shiren skal det vel litt til før noe blir "stort"..?

Siter Opprinnelig skrevet av KjerstiM Vis innlegg
    Spennende! "Ikke planlagt" leser jeg som "en sjanse man ikke kunne la gå fra seg" og sånt blir det ofte noe bra ut av.
    Den ser stor ut! Men sammelignet med shiren skal det vel litt til før noe blir "stort"..?
    Takk Dette var en som ville blitt slaktet hvis ikke vi fant plass til han - så jeg tenkte vi kunne prøve. Har fra før en jevngammel døl som ble litt for tøff med shettisene, så en større lekekamerat var greit å få inn. Også var det kjekt å få en arvtaker til den gamle PSG-hesten vår som ble 22 år i år, og som jeg skulle ut og starte med. Dessverre forlot han oss nylig, så vi står uten ridehest om dagen og det kjennes som det er veldig lenge til vi kan begynne med han.

Tipper han er 145 på bildet, han har strukket seg veldig de siste ukene og blitt større, han er over 155 i alle fall. Tipper han blir 165 eller deromkring? Prøver å finne mkh på opphavet, noen som vet hvor man kan se sånt? Har tittet i stamboka, men ser det ikke.

Og nei, det er ikke mange hester som oppleves store. Ikke shiren heller, man venner seg så fort til størrelsen. Også er han myk som smør å håntere, så det er ikke noe jeg tenker over. Ofte kan dårlig oppdratte / dårlig leietrente ridehester oppleves større enn shiren, men det er nok fordi de bruker størrelsen sin mot deg.

Venner seg til størrelsen faktisk.. det tror jeg ingenting på!
    (Skjønner hva du mener altså. Men jeg synes- og kommer antagelig alltid til å synes- at alt over 155 cm er for stort )

De Niro er 16.3 hands;
    http://klosterhof-medingen.de/englis...iro/index.html
    Vet ikke hva det er i cm? Og så vil vel kanskje mora ha betydning også.

De Niro var ihvertfall smashing! Store sjanser for at du har gjort et virkelig kupp. Blir moro å følge med, håper jo du oppdaterer etterhvert.

Edit; ser han står som 170 cm på "allbreedpedigree". Det er ihvertfall stort!
    Sist endret av KjerstiM : 16-12-2015 kl 13:36

Venner seg til størrelsen faktisk.. det tror jeg ingenting på!
    (Skjønner hva du mener altså. Men jeg synes- og kommer antagelig alltid til å synes- at alt over 155 cm er for stort )

De Niro er 16.3 hands;
    http://klosterhof-medingen.de/englis...iro/index.html

Vet ikke hva det er i cm? Og så vil vel kanskje mora ha betydning også.

De Niro var ihvertfall smashing! Store sjanser for at du har gjort et virkelig kupp. Blir moro å følge med, håper jo du oppdaterer etterhvert.

Edit; ser han står som 170 cm på "allbreedpedigree". Det er ihvertfall stort!
    Herregud, jeg er i febertåka skjønner jeg. Korrigerte innlegget fordi jeg skrev Donnerhall først, og kom på at det er jo helt feil. Skulle korrigere til Danny DeVito. De Niro også etter Donnerhall, i det minste

Haha.. ikke bare- bare når det klinger så likt!
    Da måtte jeg jo google han også. Det står at han er en liten hingst, "bare" 162 cm høy. Men han har en imponerende merittliste da! Så holder fortsatt en knapp på at du har gjort en god handel.

Haha.. ikke bare- bare når det klinger så likt!
    Da måtte jeg jo google han også. Det står at han er en liten hingst, "bare" 162 cm høy. Men han har en imponerende merittliste da! Så holder fortsatt en knapp på at du har gjort en god handel.
    Artig. Ja, jeg så forøvrig at prisene på NV lot seg påvirke av årets VM. Pluss at det er en generell oppsving i pris på hest nå uansett, så jeg tror ikke han er noen dum investering. Har du lenke til merittlisten? Jeg er analfabet på store brune og alt som har med konkurransesport å gjøre.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Årgang 2012
    Av Vestbø i forumet Unghest
    Svar: 81
    Siste innlegg: 15-12-2015, 22:08
  2. Årgang 2011
    Av Vestbø i forumet Unghest
    Svar: 93
    Siste innlegg: 04-05-2014, 23:04

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder