Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 4 av 4

Question Kjøp av eldre lærehest - trenger råd! :)

Hei. Jeg vurderer å kjøpe hesten jeg har på for. Han er en 18 år gammel varmblods ridehest som har gått MA/VB. Han er sterk og i god fysisk form, har hatt samme eier og har stått på samme stall hele livet og han har (i følge eier) aldri vert syk, og han er den perfekte lærehest for meg akurat nå.

Jeg har snakka med hovslager og har fått tilbakemelding om at bein og høver ser fine ut, skal snakke med berider som besøker stallen til helga for å høre hans menig og om jeg til slutt bestemer meg for kjøp blir det full vet sjekk. Eieren har satt ned prisen for meg for han vil helst selge den til meg.

Det som holder meg mest tilbake fra å kjøpe hesten er alderen. Selv om han er en frisk 18 åring som kanskje kan gå aktivt i 5 år til er jeg litt redd for å sitte med en 20+ år gammel hest som kun kan brukes til turridning eller til og med ikke kan brukes. Jeg er ganske ambisiøs så å bli turrytter eller kun pusse og stelle hest er ikke et alternativ. Hva ville du ha gjort?

Litt kynisk- bruk hesten for det den er verdt i den tiden den er frisk og brukbar og avliv når den ikke kan brukes mer.
    Du kan jo egentlig møte samme problemstilling med enhver hest uansett alder. En femåring eller åtteåring (osv osv) kan når som helst få en uhelbredelig skade, hva gjør man da? Når den ikke kan brukes mer..?

Helt enig med over.. Er prisen riktig er det jo et kupp? en godt trent hest som kan det du trenger å lære til en god pris. Og din livssituasjon kan endre seg MYE på 5 år.. og som Kjersti skriver, uansett hest så vil du stå i samme problemstilling om noe skulle endre seg.

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    40
    Bilder
    79
    Som jeg skrev på EF så sier jeg løp og kjøp. Tenk så mye du kan lære av denne hesten, selv om den bare "varer" i 4-5 år.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Kjøp av unghest vs. eldre hest
    Av sPiKE i forumet Diverse
    Svar: 9
    Siste innlegg: 29-05-2011, 19:16
  2. Trenger litt hjelp med kjøp av brukt kamera her.
    Av KatrineB i forumet Fotoforum
    Svar: 1
    Siste innlegg: 17-06-2008, 19:46
  3. Kjøp av "eldre" valp?
    Av Fancypants i forumet Andre dyr
    Svar: 19
    Siste innlegg: 21-01-2008, 11:10

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg