Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 4 av 4

Salen blir så fort slitt??

Jeg kjøpte for første gang ny sal i butikk i juni/juli. Den var myyyk og deilig i alle bauger og kanter, med kalveskinn/lux-lær. Men fyttigrisen så fort den får bruksmerker og slitasje?? I snitt brukt 2-3 ganger i uken i drøye to måneder. Det er tross alt ikke SÅ mange økter..

Etter første rideturen så jeg merker etter stigbøyleremmene, og har siden brukt dem under kappen. Bruker myke kalveskinnsreimer. Nå er imidlertid kantene på kappen begynt å vise tegn til slitasje. Jeg har tidligere kjøpt brukte saler av grei kvalitet, pessoa var mitt forrige kjøp, læret var ganske mye stivere, men tilsynelatende også ganske mye mer standhaftig mot slitasje? Er det prisen man må betale for denne typen lær? Vedlikeholder jeg feil?

Høres litt rart ut at den blir så slitt så fort. Men kalveskinn er jo ikke så slitesterkt som stivere skinn. Hvilke merke sal er det snakk om? Om den virkelig er blitt stygg så hadde jeg tatt den med tilbake til butikken slik at de kunne sett på den.

Så rart, hvilket merke sal er dette?
    Har hørt at indisk lær er noe herk og reagerer slik...

R.I.P Zalo <'3 Augustina sin avatar
    Ble medlem
    May 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    26
    Bilder
    1

Salen blir så fort slitt??

Rart. Har en sal i kalveskinn jeg har hatt i 4 år nå, og den er slitt, men ikke merker etter stigbøyleremmer eller noe. Nå er jeg flink og fette den inn støtt og stadig (typ etter regn osv), men den holder. Og den bruker jeg mye. Hvordan sal har du?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    AUGUSTINA&LÖWENHERZ
    Et grundig arbeid gir et godt resultat.
    - Blogg -

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Hesten har slitt seg, hva nå?
    Av Celsius i forumet Sikkerhet
    Svar: 7
    Siste innlegg: 29-04-2014, 08:28
  2. Mer slitt i tåa?
    Av Carro i forumet Høver og hovpleie
    Svar: 3
    Siste innlegg: 29-05-2012, 21:41
  3. Slitt pels under salen?
    Av xHelene i forumet Utstyr
    Svar: 25