Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 5 av 5
    *FJORDHEST* JeanetteU sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2010
    Sted
    Elverum, Hedmark
    Alder
    27

Red face Hva ville du gjort? Håper på svar.

Jeg har lyst på egen hest igjen, men kjæresten mener det tar for mye tid! Hva hadde du valgt i den situasjonen der ? Jeg sliter litt med å finne ut av hva jeg skal gjøre. Har sagt jeg kan ha hest på för 2 dager i uken for at han skal føle det er ok, men innerst inne er ikke dette det jeg ønsker. Litt i villrede her.... Og det kan virke som jeg dilter etter hans meninger, men jeg gjør ikke det altså
    Grunnen bak alt det her er fordi vi prøver og spare penger til hus og etter jeg ga meg med hest så har jeg fått veldig mye mere tid med han og selvsagt mer penger. Men jeg kjenner meg tom. Det er ok på dager som er stressende, men dager hvor det ikke skjer noe særlig, så blir alt tomt for meg... og jeg syns ikke det er noe ålreit. Men jeg tror ikke han forstår. Det å handle klær, gå på kino, være med venner på byen osv er ikke nok for meg. Det dekker ikke mine behov for hva jeg ønsker å gjøre med livet mitt. Litt vanskelig å beskrive, men håper noen forstår og kan si hva de ville gjort hvis de var i min situasjon

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    40
    Bilder
    79
    Har han hobbyer som koster penger og tid? Hvor lenge har du vært uten hest? Har dere barn? Hvor mye har du i lønn pr mnd?

For meg hadde det ikke vært aktuelt, da mitt liv ER hest, og jeg kjeder meg i hjel uten....

Av og til må man gi og ta... de an økonomien. Har du ikke råd så har man faktisk ikke råd. Da er det jo mulig med halvfor avtale. Du får se på regnestykket og ta den ny runde med ham :)
    ps. du har mange år til å drive på med hest. Hvis dere planlegger hus og investeringer nå... så vet du bedre hva du har råd til etterpå. Ikke kult å måtte selge en hest du er glad i fordi du ikke har råd til den.
    Hva med barn? det tar TID!! lite tid til hest da..
    Du må se litt på hvor du er i livet og hva du og han vil.

Ville helt klart ventet med hest til hus var i boks. :) Skaff deg hest på halvfor for å ikke legge hobbyen helt på hylla. Mye kulere å være hesteeier når du er ferdig etablert.

Kjenner at jeg er både enig og uenig med de over .. Det beste må vel være å sette ærligheten i høysetet og ta en åpen og dønn ærlig prat med han om det. Samtidig vet jeg hvor lett enkelte mannebein kan sette seg på bakbena over slike ting. Jeg er velsignet med en mann som har dyr og tidkrevende hobby selv, og stort sett har holdingen "det er opp til deg", noe jeg elsker ham for. Andre har det ikke slik som oss, og da kan det kanskje være like greit å først begynne med hest et par ganger i uka så han venner seg til det, og senere utvide om det er tid og rom økonomisk og det går fint mellom dere selv om hest er introdusert igjen?

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. hva ville du ha gjort?
    Av baltomin i forumet Hestens stell og helse
    Svar: 12
    Siste innlegg: 06-10-2010, 15:55
  2. Hva ville du gjort?..
    Av Tinka i forumet Diverse
    Svar: 9
    Siste innlegg: 23-07-2009, 13:03
  3. Hva har du ville gjort
    Av ToveIr i forumet Diverse
    Svar: 4
    Siste innlegg: 12-01-2009, 14:25
  4. Håper på serriøse svar, men kan gamla være bedekt?
    Av Asa Garsy i forumet Avl og oppdrett
    Svar: 53
    Siste innlegg: 11-04-2007, 16:04

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg