Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 4 av 4

Hvilket bitt skal jeg velge? (hvor mye bør det koste)

Jeg må si at jeg egentlig har lite peiling på bitt, men så har jeg lyst til å kjøpe nytt, og det skal være et godt et.
    Jeg har lest meg fram til alle de ulike typer, og vil nok fortsette å gå for trinse bitt. men det som forvirrer meg sånn er de store pris forskjellene. Etter å ha kikket på forskjellige typer, som alle er vanlig to delt trinsebitt, ligger i prisene fra 200 til over 1000. Så la jeg merke til at det er det stålet bittet er laget av som velger prisen.
    Jeg fant et bitt jeg ville ha til 200 kr i rustfritt stål og nøyaktig samma bittet, men til 900 kr etterpå fordi det var laget av Aurigan.

Mulig det er noe jeg burde vite, men hva blir den store forskjellen? Jeg skjønner at de biligste er som regel masse podusert og at man betaler for kvalitet, men hvor mye bør et bitt koste for å få et ganske bra et? Blir jeg enda mer fornøyd om jeg kjøper det til 900 som er av aurigan?
    ~Marte og Farris~

Det er nok små marginer som er forskjellen i grunn. Man sier vel at et bitt i aurigan (fra Sprenger?) smaker bedre og skal få hesten til å jobbe bedre på bittet. Jeg har begge deler men merker vel ikke den store forskjellen. Men spørs nok hvor godt man kjenner hesten, trener og hvor fintfølende den er.

Takk for svar!
    Hesten min har jeg hatt i 6 år og kjenner jeg godt. Han har ikke noe "problemer" med å ta bittet på noen måte, vi trenger ikke et sterkt bitt, bare et mild bitt, som er fint for oss å jobbe sammen med.
    ~Marte og Farris~

Hvilket bitt skal jeg velge? (hvor mye bør det koste)

Jeg kjenner godt forskjell på sprengerbitt og andre bitt. Ikke bare legering men tyngde og stabilitet i munnen. 😊

Sent from my iPad using Tapatalk

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Hvilket høynett skal jeg velge?
    Av Bente & Etanec i forumet Utstyr
    Svar: 15
    Siste innlegg: 10-01-2011, 11:07
  2. hvilket for skal jeg velge?
    Av Sami Delaila i forumet Fôring
    Svar: 5
    Siste innlegg: 17-12-2008, 16:52
  3. Dekken; Hvilket skal jeg velge ?
    Av Shiat i forumet Utstyr
    Svar: 23