Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 6 av 6
    *FJORDHEST* JeanetteU sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2010
    Sted
    Elverum, Hedmark
    Alder
    29

Gode hverdags tips mot stiv nakke, vonde skuldre og ørhet?

Jeg sliter selv med vonde skuldre og stiv nakke og dette går rett opp i hodet mitt og gjør meg veldig fort sliten og kje. Øya går i kryss innimellom når jeg er på jobb og jeg bøyer nakken ofte til begge sider for å strekke ut og da knekker det skikkelig.
    De vonde skuldrene mine er egentlig de verste. Det er ikke skuldrene i seg selv, men musklene mellom nakke og skulderbladene som er så ømme og vonde at det å ta på dem er ubehagelig.

Jeg bruker veldig mye av disse musklene i jobben og i stallen desverre. Derfor jeg har valgt å legge hestekarriera på hylla og pleie helsa. Dette går veldig mye ut over meg i det daglige. Og hest og jobb blir i meste laget for kroppen når den er sånn.
    Har noen noen gode råd til meg? Sånn hverdagstips

gå til massør :)

Kan det være at du sitter helt feil når du jobber? Mange arbeidsplasser har mulighet for å ta inn kompetanse for å se etter at du har riktig stol, høyde, pult osv. De plikter å tilrettelegge slik at du ikke får skader.

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Ble medlem
    Jun 2010
    Sted
    Elverum, Hedmark
    Alder
    29
    Siter Opprinnelig skrevet av Lopke Vis innlegg
    gå til massør :)
    Ja jeg var hos massør her i fjor en gang, og fy fader det gjorde vondt! :P Får nok begynne igjen :)

Ble medlem
    Jun 2010
    Sted
    Elverum, Hedmark
    Alder
    29
    Siter Opprinnelig skrevet av GryCat Vis innlegg
    Kan det være at du sitter helt feil når du jobber? Mange arbeidsplasser har mulighet for å ta inn kompetanse for å se etter at du har riktig stol, høyde, pult osv. De plikter å tilrettelegge slik at du ikke får skader.
    ÅÅÅja hos oss er det mye ulumskheter! Jobber på Kiwi så er mye ensidig belastning, tunge løftetak, feil stå og sittestillinger. Mange hos oss sliter med nakke, skuldre og rygg. Men sånn er det vel i denne type jobb. Vi fikk akkurat en brosjyre om kiropraktorbehandling som tilbyr røntgen for å sjekke hele ryggen og nakken. Nesten så jeg vurderer dette for å se om det er noe rarheter i meg, hehe.

Siter Opprinnelig skrevet av JeanetteU Vis innlegg
    ÅÅÅja hos oss er det mye ulumskheter! Jobber på Kiwi så er mye ensidig belastning, tunge løftetak, feil stå og sittestillinger. Mange hos oss sliter med nakke, skuldre og rygg. Men sånn er det vel i denne type jobb. Vi fikk akkurat en brosjyre om kiropraktorbehandling som tilbyr røntgen for å sjekke hele ryggen og nakken. Nesten så jeg vurderer dette for å se om det er noe rarheter i meg, hehe.
    Dekker ikke arbeidsplassen sånt da, spes når dere får brosjyrer på det? Ville benyttet meg av sjansen isf. Vet om flere som har hatt uoppdagede skader som dukker opp på røntgen/MR.

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Tips til gode tøyler?
    Av Nikita i forumet Westernridning
    Svar: 17
    Siste innlegg: 06-10-2009, 15:10
  2. Tips til GODE bøker
    Av Mari i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 23
    Siste innlegg: 18-01-2009, 12:16
  3. Stiv i rygg og bakpart. tips?
    Av Kine&Bones i forumet Generell ridning/trening
    Svar: 4