Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14

Jeg som overdriver eller burde jeg gjøre noe med det? -Hjelp

Hei..

Jeg er litt i tvil på om det bare er jeg som overreagerer eller om det kanskje er på tide å se seg om for en ny stall.. eller finne en måte å løse problemet på...

Hvertfall, jeg kjøpte hesten min for drøyt et år siden av en vennine, den står på samme utgang enda, hos en felles vennine av oss igjen. Det vill si det kun er meg og venninen min (la oss bare kalle ho for blomst) sin hest.

Så da jeg fikk hesten min var jeg klar over at han hadde surstråle så jeg starter å behandle det. Jeg fikk samt et tilbud om at han skulle stå på sommerbeitet hos en annen bekjent over sommeren som jeg takket ja til det (kun eid hesten en mnd før jeg flyttet han på sommerbeite) , siden Blomst skulle avgårde med hesten på jobb hele sommeren. Fram til det så var alt greit i stallen. Men så fort jeg kom tilbake begynte det. Jeg begynte å få spydige kommentarer som "skal du klippe hesten din slikt? Det ser jo bare stygt ut" "æsj hva har du gjort med hesten din, klipper er jo stygg" osv osv.

Så var det noe snakk om at vi skulle møkke ut hele utgangs huset for dem skulle legge nytt grus. Og det var greit.. Men lite viste jeg at det var over 20 cm med gammal bæsj / høy som var bare tråkka ned til "et gulv".. Så vi startet og endte med at ho ikke gadd å hjelpe meg mer så jeg møtte pent spørre kjæresten om han kunne hjelpe meg. (hun eier denne stallen). Så en dag møkket ho og to dager møkket jeg og kjæresten.

Hun spurte så pent om jeg kunne passe hesten hennes i to uker mens ho og familien var avgårde. Så jeg sa selvfølgelig ja, siden jeg må jo oppditt til min hest uansett. Det gikk greit, jeg møkka hverdag, to ganger daglig (en gang for bæsjen og en gang på kvelden for å ta bort høy etter middag). Desverre så greide hesten hennes å ødelegge ryggen min så det var to dager jeg ikke møkka, inkl den dagen ho kom hjem så jeg tenkte at kanskje hun kunne møkke da. Neida, hun møkket ikke og jeg fikk all kjæfta for ikke å ha gjort "noe", mens ho var borte.

Etter den dagen kom bare mer dritt slenging, og bare masse klaging. Nå hilser ho ikke på meg mer, og kommer bare med "fylte du vann om mandag? Det var nemlig tomt da jeg kom hjem fra jobb på tirsdag", slike kommentarer har det kun kommet derfra.

Men etter hun kom igjen fra ferie så kom vi opp med en ordning som var at vi møkket anna hver dag, og sammen søndager. Fram til nå har det kun vært jeg som har møkket anna hver dag, det har vært mellom 6-10 trillebårer å ta hver gang.. Og jeg har snakket med tidligere folk som har stått der og dem har sagt at dem hadde samme problemet, endte med at dem måtte spørre gode venniner om å møkke sammen med dem for det ble så mye.

Så har hun også kastet en hestesko på meg med vilje, hun spurte om jeg kunne stille meg rett opp, også kasta hun og traff haken min og sa "nei jeg skulle bare sjekke om jeg traff halsen din, men det gjorde jeg ikke".. Kjente jeg ble fly forbanna men orker ikke bry meg..

Så kommer det til stallen.. eller "hallen" .. Det lekker vann inn, og alt du har der blir vått til dags dato har det regnet såpass mye at hestene står med vann over høvene inne .. så dem har ikke noe sted å legge seg ned, eller spise tørt høy fra... Dessuten er det bare gjørmete ute, så jeg begynner å gå rimelig lei..

Derfor lurer jeg på om det bare er jeg som overreagerer eller ikke? Hva er deres mening og råd til meg,

Bytt stall! Det kommer nok ikke til å bli bedre utifra hvordan du beskriver henne. Huff, håper det ordner seg! :)

Takk, har starter å smått se etter ny stall, men det er så vansklig å finne utgangs staller.

Jeg som overdriver eller burde jeg gjøre noe med det? -Hjelp

Bytt stall ja 👍

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Kastet hestesko på deg??? OMG!!
    bye bye...

Jeg er overbevist om at det finnes andre og bedre alternativ for deg og hesten din, du må kanskje lete litt, eller ha hesten på vanlig oppstalling en periode til du finner en god utegang til den.

Høres ut som det er flere forhold ved denne stallen som ikke er i tråd med gjeldende regelverk. Som hesteeier er du ansvarlig for din hest sin helse, og du har ansvar for at den står et sted der den har det bra Ville flyttet på dagen om det var noen mulighet, hvis det er slik du beskriver.

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Jupp, tro det eller ei.. haha fikk sjokk selv så. Vet ikke hva ho tenkte på en gang. Var bare glad for at hesteskoen var tom for spikere jeg da.. hadde vært fint med en hestesko stående inn i kjeven på meg haha

Siter Opprinnelig skrevet av flaana Vis innlegg
    Jeg hadde flyttet på dagen om det var mulig. Å snakke nedsettende til andre og kaste hestesko (!!) er IKKE greit. Finnes det ikke utegang i nærheten finnes det kanskje boksplass. Bedre enn å stå der du gjør nå. Å la hesten stå i gjørme er ikke et alternativ.

Ja skulle gjerne bytta med en gang, problemet er at han ikke kan stå på boks, kom i kontakt med ho som har eid han før vennina mi og hun hadde han i boks fra 24.00 til 06.00 han hadde vist gått bananas, sparka i veggen og brytet seg ut av boksen, så hun sa at jeg burde unngå det...

Lurte på hva som hadde skjedd om du hadde fått hesteskoen i tennene.... det kunne blitt dyrt! snodige greier..

Siter Opprinnelig skrevet av Lopke Vis innlegg
    Lurte på hva som hadde skjedd om du hadde fått hesteskoen i tennene.... det kunne blitt dyrt! snodige greier..

Ja det kan du si, ho vennina hennes som.også var der så like sjokka ut som meg.. tror ikke hun heller skjønte så mye av hva som foregikk. Lurer på hva som får en person til å tenke "nå skal jeg kaste en hestesko på en person" ...

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Hva burde jeg gjøre?
    Av Rebecca Dahlgren i forumet Sprang
    Svar: 11
    Siste innlegg: 13-05-2013, 11:46
  2. Svar: 12
    Siste innlegg: 26-08-2011, 10:51
  3. Svar: 44
    Siste innlegg: 16-10-2010, 00:28
  4. Hjelp! Hva skal jeg gjøre???
    Av Sandra S i forumet Diverse
    Svar: 6