Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Stallgulv

Stallgulv

Jeg begynner antagelig å bli senil.. var det ikke vanlig med betonggulv i "gamle dager"?

Er omsider ferdig med ny boks som er ment tatt i bruk fra i morgen. Men så ble jeg brått usikker på det hersens betonggulvet, det virker så glatt. Gummimatter er ikke aktuelt på dette tidspunktet (de koster flesk!), alternativet må i så fall være å smelle inn tregulv. Men er det nødvendig?

Presenil og småhysterisk?

Vi har betonggulv. Kan være glatt men nå skal ikke hestene løpe rundt der inne heller :) Funker fint hos oss, har barfothester i tillegg så mine sklir ikke. Men selv de med sko og brodder er det ikke noe problem med. Kan jo strø litt flis på gulvet i ganga f.eks. hvis man vil :) Hjelper mye det

Når jeg har fått tenkt meg om litt tror jeg det er relativt vanlig med betonggulv? Og egentlig er det ingen grunn til å tro at betong er glattere enn f.eks tre. Det var bare en "fiks idè" jeg fikk.

Tregulv kan nok bli langt glattere enn betongen, men til gjengjeld kan planken byttes når den slites, og det er bedre svikt i tregulv enn betong. Jeg har betong som jeg vurderer å legge tregulv over

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Har vært betong i alle staller jeg har stått i. Der jeg står nå har de en litt grov betong, veldig kjekt.

Er en barfoting som står der. Planen er å legge inn gummimatter på sikt men det er som sagt en kostbar affære som jeg håper jeg kan utsette en stund ihvertfall. Jeg så egentlig for meg at det kunne være glatt når han f.eks reiste seg opp, akkurat som om jeg mener å ha hørt om hester som "forskræver" seg. Men igjen, det er antagelig bare jeg som rører etter å ha lest for mye tull på nettet.

Våre sklir på betonggulvet her - mest med slitte sommersko, men også hvis de har issvuller.

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Vi har gummimatter i boksen med litt flis oppå. Blir ikke glatt!

Var ikke noe problem. Hverken å reise seg eller "jazze" litt rundt. Romslig boks på 15 kvadrat og en toåring som var litt usikker på de nye omgivelsene de første 10 minuttene gjorde at jeg fikk sett at det ikke var for glatt på noe vis. Måtte nesten dra han ut av senga i dag tidlig også så det var visst ikke ubehagelig å ligge der heller.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg