Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 10 av 10

Hva trengs i en stall?

Hei!

Har nå brått blitt alene i stallen med mine to hester, og før det kommer inn flere ønsker jeg å gjøre stallen bedre. Er så lei av at alt er så uorganisert og surrete. Orker ikke ha det sånn legre, så trenger derfor andre hestefolks innspill :)

Dette er en liten stall med fem bokser. Se for deg at alt skal innredes fra scratch og at det ikke er noe inne bortsett fra boksene. Er en kaldstall men isolert så blir varmt inne når hestene er der.

Hva trengs?
    - Stallgang
    - Bokser
    - Fôrrom
    - Tørkerom

Ellers skriv alt dere kommer på! :)
    Sist endret av Celsius : 03-11-2014 kl 10:59

Plass til mellomlagring av grovfôr
    Oppbindingsplass til hestene
    Evt sted å spyle hestebein/vaske hestene

Logisk og praktisk sted å sette redskapen:
    Trillebårer (kan stå ute)
    Greip (henge på en vegg ute?)
    Koster, raker, spader mv. bør stå under tak om de har treskaft

GODE STALLREGLER er gull verd. Følg dem opp, hos oss er det alltid èn som tar seg friheter ut over det som er avtalt.

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Siter Opprinnelig skrevet av GryCat Vis innlegg
    Plass til mellomlagring av grovfôr
    Oppbindingsplass til hestene
    Evt sted å spyle hestebein/vaske hestene

Logisk og praktisk sted å sette redskapen:
    Trillebårer (kan stå ute)
    Greip (henge på en vegg ute?)
    Koster, raker, spader mv. bør stå under tak om de har treskaft

GODE STALLREGLER er gull verd. Følg dem opp, hos oss er det alltid èn som tar seg friheter ut over det som er avtalt.
    Er derfor jeg plutselig er eneste i stallen nå. Ting ble ikke gjort og når det går utover hestene så var det like greit at hun flyttet.
    Så gode rutiner og regler er noe som definitivt kommer til å bli fulgt opp. Takk for svar :)

Anbefaler deg å lese denne tråden:
    http://www.hestene.no/forum/showthre...highlight=ikea

Her er det mange tips til smarte ting man kan ha i stallen som fås på IKEA :) jeg elsker den butikken altså..
    Mange gode tips her til forbedring og smarte løsninger i stallen.

Ellers synes jeg Gry fikk summert opp det du trenger. Resten er innredning og regler!

Gode tips her.
    Ellers bør du tenke på ventilasjon, blir fort fuktig og dårlig luft i løpet av natten når hestene står inne.
    Eget salrom?

Siter Opprinnelig skrevet av Edith Vis innlegg
    Gode tips her.
    Ellers bør du tenke på ventilasjon, blir fort fuktig og dårlig luft i løpet av natten når hestene står inne.
    Eget salrom?
    Det er eget utstyrsrom til hver oppstallør, og ei vifte er innstallert som står på om natten :) Men takk for
    tips, er veldig viktig og er nok fort gjort å glemme. :)

Siter Opprinnelig skrevet av Celsius Vis innlegg
    Det er eget utstyrsrom til hver oppstallør, og ei vifte er innstallert som står på om natten :) Men takk for
    tips, er veldig viktig og er nok fort gjort å glemme. :)
    Wow, luksus med eget rom til hver!

Gode stallregler kan ikke understrekes godt nok. Jeg blir stadig overrasket over de frihetene enkelte kan ta seg, som å gå inn på stalleierens private utstyrsrom (siste hendelse for å sette på vannkoker, for der var det stikk (det er fire stikk i selve stallrommet og ett på fôrrommet, i tillegg til at de har en egen varmestue på 20 m2 med alt de trenger). Da blir jeg litt oppgitt, kan du si. Folk (snakker generelt, og inbefatter meg selv i dette, for jeg er ikke bedre selv uten regler og påminnelser) tenker seg ikke alltid om ...

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Siter Opprinnelig skrevet av GryCat Vis innlegg
    Wow, luksus med eget rom til hver!

Gode stallregler kan ikke understrekes godt nok. Jeg blir stadig overrasket over de frihetene enkelte kan ta seg, som å gå inn på stalleierens private utstyrsrom (siste hendelse for å sette på vannkoker, for der var det stikk (det er fire stikk i selve stallrommet og ett på fôrrommet, i tillegg til at de har en egen varmestue på 20 m2 med alt de trenger). Da blir jeg litt oppgitt, kan du si. Folk (snakker generelt, og inbefatter meg selv i dette, for jeg er ikke bedre selv uten regler og påminnelser) tenker seg ikke alltid om ...
    Huff, ja er til å bli gal av. Siste hendelse vi hadde var at hestene mine ble satt ut i 30mm nedbør fra 8-8 uten dekken. De skalv så kraftig at de nesten ikke kunne/ville bevege seg og jeg var veldig redd for krysslammelse. Og det var ikke noe nytt vi hadde begynt med at hestene skulle ha dekken, hun satt på sin egen men ga ****(sorry) i mine. Når hun ikke gadd så kunne hun i det minste sagt ifra så jeg kunne gjort det selv! Blir sint bare av å tenke på det nå. Er til å bli gal av at det er så utrolig vanskelig å bare gjøre det man skal!

De tåler jo 30 mm regn da. Hvis det er varmt nok og/eller det er mulighet for å gå inn

Vaskespilt ville jeg også hatt, dersom det er plass.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Amme trengs!
    Av duredillen i forumet Avl og oppdrett
    Svar: 3
    Siste innlegg: 06-05-2009, 21:47
  2. Longering - Hva trengs?
    Av Solan i forumet Utstyr
    Svar: 45
    Siste innlegg: 26-02-2008, 20:19
  3. Hva trengs til et hjemmestudio?
    Av Gjest- i forumet Fotoforum
    Svar: 14