Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 11 til 17 av 17

Hvor mye grovfòr?

Mine varmblods ridehester på rett under 1.70 får ca 15-17 kg tørrhøy til dagen. De er i full trening og får ikke kraftfor :) Er i passe hold.

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Siter Opprinnelig skrevet av Nina007 Vis innlegg
    Mine varmblods ridehester på rett under 1.70 får ca 15-17 kg tørrhøy til dagen. De er i full trening og får ikke kraftfor :) Er i passe hold.
    Hvilken H-klasse? :)

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Hvor mye grovfòr?

H2

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Siter Opprinnelig skrevet av GryCat Vis innlegg
    Her øker og øker og øker de på rasjonene og jeg blir snart sprø ...! Hestene altså, ikke eierne, ettersom vi erfarer at eierne overfôrer noe vanvittig har de ikke anledning til å legge inn fôr selv (i vinter fikk blant annet ei lita kaldblods på rundt 140 kg, og ikke i trening - hobbyhest - mer og mer og mer, til slutt veide jeg høynettet - 11 kilo tørrhøy H3 oppmot H2??!!!). Folk er gærne.

Men nå er det altså hestene som øker rasjonene. De viser misnøye raskere, selv om de står tørt (inne eller i tørre, varme dekken, spiller ingen rolle). Det er instinkter - det vet jeg. Men det er også så veldig merkelig for meg at de trenger halvannen ganger mer mat, og fortsatt er de helt desperate virker det som.

Tror det er livet på paddock som spiller inn også .. De kan ikke gå sammen alle mann lenger, og det gjør jo fôret til det mest spennende i hverdagen. *Sukk*
    Litt korrigering. Det var vel 2 ganger jeg overfora noe grasalt fordi jeg ikke gadd å veie, ellers fikk hun rundt 5-6 kg. Det var 15 kg i døgnet inkludert i stalleia, og 99 % av tiden holdt jeg meg innenfor det. Og den hesten gikk ganske hardt, selv om hun ikke gikk i trav trente vi hardere enn de andre på stallen, og hun fikk ikke noe kraftfor. Setter pris på å ikke bli kalt gæren på nett.

Life is like a penis,
    its short,
    but seems soo long
    when it gets hard!

Siter Opprinnelig skrevet av xxAne Vis innlegg
    Litt korrigering. Det var vel 2 ganger jeg overfora noe grasalt fordi jeg ikke gadd å veie, ellers fikk hun rundt 5-6 kg. Det var 15 kg i døgnet inkludert i stalleia, og 99 % av tiden holdt jeg meg innenfor det. Og den hesten gikk ganske hardt, selv om hun ikke gikk i trav trente vi hardere enn de andre på stallen, og hun fikk ikke noe kraftfor. Setter pris på å ikke bli kalt gæren på nett.
    Det jeg skriver er et eksempel på overfôring og jeg publiserer ingen navn - her velger du jo selv å ta eierskap over eksempelet. Tok bare det første jeg kom på og legger ikke mer i det, enn det. Uttrykket "folk er gærne" er brukt som et uttrykk, ikke en anklage eller beskrivelse av noen enkeltpersoner.

Et annet eksempel på overfôring er da jeg og en medoppstallør også glemte å veie sekkene våre - dette var til dagrasjonen. Over 60 kg (!). Herlighet. Skal sies at det var ganske våt silo med lav næringsverdi, likevel "litt" mye med 20 kg per hest (fullblods, kwpn og shire) til frokost
    Sist endret av GryCat : 31-10-2014 kl 10:50 Årsak: manglet et ord

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    42
    Bilder
    79
    Hvor jeg har Valencia har det gått en stor tørr rundball ca hver 9-10 dag gjennom vinteren. Da er de tre hester, og det tilsvarer jo ca 13 til 15 kg høy pr hest pr dag. Da har de ikke hatt helt fri tilgang, men ca 18-20 timer pr døgn.

Siter Opprinnelig skrevet av Danielle Vis innlegg
    Jeg syntes det fordampes mye vann i systemet mitt og lurer derfor på: hvor mye vann fordamper ila 7 dager hos dere med akvarier på 400 til 600 liter?
    Hehe hæ?

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Hvor kjøper du grovfór i år?
    Av wangii i forumet Fôring
    Svar: 5
    Siste innlegg: 30-08-2010, 18:13
  2. Hvor mye grovfôr er normalt?
    Av Kristine & SiljanGutten i forumet Fôring
    Svar: 54
    Siste innlegg: 26-10-2008, 00:40
  3. Hvor mye grovfor spiser en hest i døgnet?
    Av ChristinaF i forumet Fôring
    Svar: 10
    Siste innlegg: 16-10-2008, 15:54
  4. Hvor mye grovfor bør en hest ha?
    Av htj i forumet Fôring
    Svar: 32
    Siste innlegg: 02-03-2008, 22:37
  5. Hvor mye grovfôr?
    Av Andrea & Bajas i forumet Fôring
    Svar: 10
    Siste innlegg: 01-01-2008, 16:35

Regler for innlegg