Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 10 av 10

Føll født uten hovvegg?

Ei venninne av meg har ei hoppe som fikk et føll for et par dager siden. Hun merket at hoven på det ene frambenet så deformert ut og hun ville heller ikke belaste denne foten noe særlig. Etter at veterinær har sett på hoven, mener de at hun kan være født uten hovvegg.

Har noen vært borti lignende før? Hva kan man gjøre?

KALDBLODSPOWER<3

oi... det vil vel på sikt gjøre veldig vondt?
    Tenker enten avliving eller konstant støping. (og det siste er vel umulig gjennom et helt liv om ikke hesten skal være bokshest)

Ja, de er vell litt usikre på om hovveggen kanskje vil vokse ut etterhvert. For ellers tror jeg avliving blir eneste utvei, ellers blir det et langt og pinefullt liv for hesten stakkars..
    KALDBLODSPOWER<3

Føll født uten hovvegg?

Balaton hadde kanskje hatt interessante innspill her. Han har trukket seg tilbake den siste tiden dessverre.

Interessant sak!

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Huje ham inn igjen fra FB?

Føll født uten hovvegg?

Jeg snakket med han tidligere i dag. Detaljene får bli mellom oss, men vi må alle ha respekt for at det bare er et drøyt halvår siden han mistet sin kjære kone.

Han sa han kanskje titter innom for å se på denne tråden. Han hadde spørsmål til saken som jeg ikke kan svare på.

Lurer på om hoven har stråle? Hvordan ser sålen ut?

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Siter Opprinnelig skrevet av GryCat Vis innlegg
    Jeg snakket med han tidligere i dag. Detaljene får bli mellom oss, men vi må alle ha respekt for at det bare er et drøyt halvår siden han mistet sin kjære kone.

Han sa han kanskje titter innom for å se på denne tråden. Han hadde spørsmål til saken som jeg ikke kan svare på.

Lurer på om hoven har stråle? Hvordan ser sålen ut?
    Trist!!
    Håper han kommer tilbake med tider og stunder. Han hadde mye bra å komme med. Hadde vært spesielt interessant å høre hva han har å si om dette tilfellet!

Siter Opprinnelig skrevet av Lipizzaner Vis innlegg
    Trist!!
    Håper han kommer tilbake med tider og stunder. Han hadde mye bra å komme med. Hadde vært spesielt interessant å høre hva han har å si om dette tilfellet!
    Ja, det er veldig leit :-/

Han (og jeg) lurer fortsatt på om hoven har såle og stråle.

Har hatt mye å styre med i det siste, så dårlig med oppdatering her! Føllet er mindre halt, blir bandasjert daglig. Og personlig syns jeg hoven ser mye bedre ut, men det er jo tydelig at her er ikke alt som det skal være! Hun skal mest sannsynlig røntges snart, for å så hvordan hoven ser ut innvendig.

Dette er vell de gamleste bildene jeg har fått, og syns her at det ikke så noe særlig bra ut! :( Alt ser veldig deformert ut.

Dette bildet var tatt kun et par dager enn de over, og både jeg og eieren syns det er stor forbedring her! Mulig vi blir litt paranoide av saken her, men hva syns dere?

Dette er de nyeste bildene.

Jeg syns jo det ser ut som det er såle her iallefall.

Øverst ved kronranden syns jeg hoven ser mye tykkere ut, tro om det er hoven som vokser ut med skikkelig hovvegg?
    KALDBLODSPOWER<3

Hadde vært kjekt å se røntgen av hoven ja Ser ut som den kommer seg, men det røde ved hovballene ser ømt ut, og den ene hovballen ser mye større ut enn den andre - vil det rette seg? Hva sier veterinær?

Fine bilder!

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Føll født 2009
    Av christina l i forumet Islandshest
    Svar: 14
    Siste innlegg: 06-01-2010, 19:24
  2. Et føll er født!
    Av Mandarinhest i forumet Diverse
    Svar: 161
    Siste innlegg: 27-03-2009, 21:45
  3. Første NV føll født på stallen vår i kveld :D
    Av Bitten&Betty i forumet Avl og oppdrett
    Svar: 20
    Siste innlegg: 28-05-2008, 21:15
  4. Årets første føll er født! (8 bilder)
    Av Tone Kristin i forumet Avl og oppdrett
    Svar: 27
    Siste innlegg: 12-03-2008, 14:45
  5. Et føll er født..
    Av Therese i forumet Avl og oppdrett
    Svar: 65
    Siste innlegg: 09-06-2007, 16:29

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg