Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 11 til 12 av 12
    Kalven her hjemme har falt tilbake til "gamle (u)vaner" og er igjen slitsomt nafsete. Han biter ikke men skal plukke på alt. Konstant. Nå er han midt i tannfelling men jeg er ikke helt enig med meg selv hvorvidt det er en grei unnskyldning eller ei..
    Det er faktisk litt slitsomt. Det blir så mye at jeg ikke synes det er greit, men samtidig gjør han jo egentlig ikke noe galt? Og jeg tenker at det må være "enten eller". Enten må han få lov og jeg må beholde troen på at det er forbigående, eller så kan han ikke få lov overhodet. Og jeg kvier meg for å kjefte på han for å egentlig bare "kose". Det han i hovedsak gjør er å gni med overleppa men han kan også ta tak med leppene i klesplagg, dekken, tau osv osv. Men at han ikke bruker tennene gjør det ikke mindre intenst når det pågår hele tiden.

Har ikke hatt særlig problem med det på mine unghester, men er obs på å komme med en "advarende tone" om de begynner å plukke og bli overinterreserte i lomma mi og slikt, og vanligvis tar de hintet og slutter. Om den biter er det derfor nok å si sterkt NEI, og kakke hesten fra der den beit (bet/nappa i skuldra mi: skubber til hesten med skuldra øyeblikkelig).

Tror det er viktig å være føre var om du merker hesten begynner å plukke/smånappe, og ikke trekke deg vekk, for da vinner hesten og følger etter om den har lyst. Bruker heller å stille meg litt nermere og biter den, så blir det reaksjon. Men mine er ganske grei, så dette går nok ikke på alle hester. :) (nå er de fortsatt unge så overrasker ikke om det kommer en biteperiode snart, får testa ut teorien da )

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Biting
    Av Malene_Fiola i forumet Problematferd
    Svar: 25
    Siste innlegg: 12-05-2013, 22:48
  2. Biting på taumar
    Av RakelF i forumet Unghest
    Svar: 15
    Siste innlegg: 22-01-2009, 14:00
  3. Biting...
    Av XinHue i forumet Problematferd
    Svar: 350