Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 4 av 4

Hva gjør dere på ride banene?

Hei! Jeg og min kjære har nettopp kjøpt oss en ny enebolig. Eneboligen ligger rett ved siden av en ridebane og stall. Da vi fvar på visning la vi ikke merke til noe spesielt med ridebanen, tenkte at det ville bli koselig å se ut vinduet på alle hestene, og alle som red og hoppet. Men det støver så inderlig mye fra banen, så mye at vi ikke kan ha vinduene oppe. Det er heller ingen vits for oss å vaske bilen, da den er full av støv fra banen med en gang. Da vi skulle male huset, sa vi ifra til han som eier stallen at dette var et problem for oss, og om han kunne vanne ridebanen før de red. Han var arrogant, antydet at han var først på eiendommen. Når vi da begynte å male huset, støvet det veldig og dette satte seg i malingen.. Og v er nå rimelig fortvilte! Er det ingen muligheter for å få ridebanen til å støve mindre? Er det noen av dere hesteinteresserte/ryttere som forstår vår situasjon? Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Håper på tips :)

Å vanne banen er vel egentlig det eneste alternativet. Om da ikke skal bytte dekke til noe som støver mindre, men det er svært dyrt. Ridebaner har en tendens til å støve mye på sommeren. Håper dere kan få til en dialog med naboen, og i allefall få vannet banen når dere skal male huset.

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    40
    Bilder
    79
    For meg er det en selvfølge å vanne ridebanen i sommerhalvåret, ellers støver det jo noe sykt når man rir og det er jo ikke heldig verken for menneskelunger eller hestelunger!!

Med unghest i fokus! StallNes sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2010
    Sted
    Grimstad
    Alder
    26
    Til tross for at ridebanen heime låg der først, har vi alltid måtte ta hensyn til vanning for bebuerne rundt. Det har vert så ille at laget har stengt banen til det har kommet regn eller den er vannet forsvarligt. For ja, det støver heilt ubrukelig mykje! Koster da ikkje så mange kalorier å sette opp ett par spredere for ei tid vel?

Blogg
    Stall Nes & Nes Storm

I give you courage, than you can release your fears!

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Svar: 8
    Siste innlegg: 04-08-2011, 01:06
  2. Svar: 17
    Siste innlegg: 22-05-2011, 17:16
  3. Svar: 16
    Siste innlegg: 07-02-2011, 12:39
  4. Hva gjør dere med pus når dere reiser bort?
    Av Nina i forumet Andre dyr
    Svar: 15
    Siste innlegg: 10-03-2009, 06:42
  5. Svar: 16
    Siste innlegg: 21-11-2007, 23:01

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg