Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 7 av 7

Sårbeint hest?

Hesten vår på 20 år har begynt å gå litt rart i det siste. Det er spesielt på asfalt og grus det merkes, men også nedoverbakker i terrenget. Vet ikke helt om det kan være at hun er sårbeint, eller har vondt en plass i høvene? Det er som at hun holder på å snuble hele tiden, eller av og til får noen små halt liksom. Men hun får iafall ikke vondt når man tar på høvene hennes. I tillegg har hun noen få sprekker i høvene, men dette har hun hatt mye av opp igjennom, uten at hun har gjort noe av det.
    Hun går forresten uten sko, og er vandt med det.
    Jeg pleier å ri henne tre ganger i uken. Ofte rir jeg på grus, men prøver å komme mest mulig i grøften ved siden av, slik at underlaget blir mykere. Problemet er at når jeg styrer henne mot grøften, trekker hun som regel bare tilbake igjen til grusen. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor hun foretrekker det harde underlaget. Tips til hva jeg bør gjøre, og hvilket underlag jeg bør ri henne på?

Bilder av høvene vil hjelpe stort på å rådgi deg :)
    Livet leves forlengs og forstås baklengs

Kan være mange grunner til slikt. Har du fått en dyrlege og/eller en hovslager til å se på henne?

Ville som Edith sier, fått noen til å se på henne. Gjerne en med kompetanse på forfangenhet og andre typer sykdommer som gir symptomer i høvene

Går hun på beite?

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Har ikke fått noen til å se på henne enda, nei... Også går hun på et ganske stort beite rett rundt huset :)

Siter Opprinnelig skrevet av spinnvill96 Vis innlegg
    Har ikke fått noen til å se på henne enda, nei... Også går hun på et ganske stort beite rett rundt huset :)
    Kan være lurt å få noen til å se på henne. I mellomtiden ville jeg spylt bena ofte med kaldt vann, forebyggende, i tilfelle det er forfangenhet på gang

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Okei, det skal jeg gjøre :) Tusen takk!

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Sårbeint hest
    Av gunti82 i forumet Høver og hovpleie
    Svar: 12
    Siste innlegg: 26-04-2011, 11:36
  2. Hvordan sko sårbeint hest ?
    Av Iberica i forumet Høver og hovpleie
    Svar: 15
    Siste innlegg: 24-01-2011, 09:55
  3. sårbeint hest
    Av baltomin i forumet Høver og hovpleie
    Svar: 2