Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Maratonsele

Maratonsele

Starter nå jakt på ny maratonsele.
    Hva slags maratonsele har dere i dag?

Er dere fornøyde, hvordan er den i størrelse, er den mye brukt osv? :)

Vil gjerne høre litt rundt.
    Stolt eier av fjording
    Mini

Sv: Maratonsele

Jeg har en Arden biothane maratonsele. Veldig fornøyd med den, lett, smidig og enkel å rengjøre. Har ikke merket at den blir stivere på vinterstid som folk sier om syntet. Synes heller at syntet er genialt som hverdagssele, siden den er så lettvint.
    Solid og velegnet til maratonkjøring, men vil nok skaffe en finsele til DP etterhvert. :)

Edit: Jeg har en kaldblodstraver, enkel liten en, og han må ha str cob. Full var altfor stor. Bruker den 3-4 ganger i uka. Har hatt den siden i fjor høst.

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
    Sist endret av TonjeS : 24-06-2014 kl 12:24

Tusen takk for tips og info :) har fått et tips om den men er litt usikker for jeg vil gjerne ha en jeg kan starte all kjøringa med
    Stolt eier av fjording
    Mini

Jeg har en Ideal Lux maratonsele. Dette er den andre sela av samme merke jeg har, rett og slett fordi jeg er veldig fornøyd med den :) Den forrige hadde jeg i 7 år, og den så fremdeles veldig fin ut! Flere som bemerket det på kurs at selen så nesten helt ny ut. Kjører en god del også, kanskje mer en jeg rir. Nå er jo dette lær, så er mer puss og styr med den enn syntet. Så har vurdert å bytte til syntet den dagen det dukker opp ei syntetsele som jeg virkelig liker. Det har ikke skjedd enda

Har brukt sela mi på ei litt stor kaldblodshoppe. Vi har en blanding av full og cob. Brystet og draglinene er cob, resten er full. Min erfaring er at Ideal sine nye seler er mindre enn de gamle, ettersom hele sela i cob passet før.
    KALDBLODSPOWER<3

Takk for masse informasjon :) Har en fjordhoppe som er mellom full og cob, men tror cob er mer riktig enn full hehe håper jeg finner noe snart
    Stolt eier av fjording
    Mini

Skoies selger jo Ideal. Om du ønsker noe med en dyrere prislapp selger de også Arden, eller så kan du høre med Olaf Nyby :)
    Hest&fritid selger Diplomat-seler, har hørt mange er fornøyde med disse.
    KALDBLODSPOWER<3

Ja vet de selger vet også hvor i Sverige jeg finner seler. Hadde håpet p finne en brukt da :) eånen får se om det dukker opp noe. Uansett takk for tips :)
    Stolt eier av fjording
    Mini

Åja, sånn sett ja :) Du får følge med på finn, dukker stadig vekk opp noe der.
    KALDBLODSPOWER<3

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Vis meg din maratonsele
    Av AnnaVB i forumet Kjøring
    Svar: 10
    Siste innlegg: 30-06-2011, 12:12
  2. Maratonsele frå Nor-Pol.
    Av Mari i forumet Utstyr
    Svar: 19
    Siste innlegg: 16-11-2007, 17:57
  3. Maratonsele, nor-pol?
    Av tebj0 i forumet Utstyr
    Svar: 4