Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 7 av 7

hest som jager andre

Jeg har et problem med den ene hesten vår,

Vi har ei 2 år gammel hoppe som vi kansje skal kjøpe, å den skal stå her nå i sommer,
    Men sjefen i flokken jager henne bare rundt. Gir seg ikke i det hele tatt...
    Vet ikke hva jeg skal gjøre....

Noe tips?

Hvor mange hester har dere? Hvis flokken består av 2 stykker og dere setter inn en tredjemann er mitt inntrykk at det tar lenger tid før de kommer overens. Noen ganger vil "det tredje hjulet på vogna" være nettopp dèt, en som blir gående for seg selv og i noen tilfeller bli jaget.
    Hvordan går hoppa overens med resten av flokken? Kunne du f.eks ha delt av sånn at hun får gå sammen med en av de andre en stund? Igjen litt avhengig av hvor mange hester dere har.

Vi har 3 stk 1 som er våres å en oppstallet, + den 2 åringen som vi kansje skal kjøpe.
    Når vi slipper den ene våres inn til 2 åringen så begynner våres å jage den 2 åringen veldig. Han må vel gi seg til slutt? Noen som har vert borti sånt før?

Det er desverre ikke sånn at det alltid ordner seg. Noen hester kommer rett og slett ikke overens. Men du må jo selvsagt ikke miste motet med èn gang!
    Kan du dele dem av for en periode? Sånn at de går ute sammen men har en tråd i mellom seg. Da kan de bli kjent på trygg avstand,- gå "sammen" uten at det oppstår skader. Noen ganger fungerer dette og man kan slippe dem sammen etter en stund.

Uansett kan det i noen tilfeller være kinkig å ha en tre- hesterflokk.. og hvis nykomlingen atpåtil er hvit/ lys kan det være nok til at den blir skvisa ut.

Siter Opprinnelig skrevet av gutten78 Vis innlegg
    Vi har 3 stk 1 som er våres å en oppstallet, + den 2 åringen som vi kansje skal kjøpe.
    Når vi slipper den ene våres inn til 2 åringen så begynner våres å jage den 2 åringen veldig. Han må vel gi seg til slutt? Noen som har vert borti sånt før?
    Ja, det har jeg sett før. Det er helt naturlig, og det varierer veldig hvor lang tid det tar før de aksepterer hverandre. Blir toåringen jaget uansett hvilken av deres hester den går med?

På en stall jeg sto, brukte en hest brorparten av sommeren på å komme inn i flokken (stor flokk).

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Ponnien min og fikk plutselig for seg at det var en han skulle jage. Vi byttelånte litt hester for å "avende" en unghest fra moren, så vi satte unghesten sammen med ponnien min. Jeg var helt sikker på at det kom til å gå bra, han som vanligvis alltid er snill med andre hester og den som underkuer seg. Men det var tydelig at han ikke likte den unghesten i det hele tatt. Bare jagde henne rundt overalt!

Det vi gjorde da var å skille dem, vi delte jordet i to og lot de stå på hver sin side av gjerdet en stund. Ble en del løping fram og tilbake ved gjerdet, men da hadde i vertfall unghesten en sjans til å komme seg unna. Ettervert roet det seg, og de begynte å snuse på hverandre over gjerdet uten at det gjorde noe. Så satt vi dem sammen, og da gikk det bra :)
    Team Tessa og Mac'ern

Hvordan går det med hestene, gutten?

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Sitronhalsbånd til hund som jager katter?
    Av Henarn i forumet Andre dyr
    Svar: 11
    Siste innlegg: 06-12-2009, 20:49
  2. Jager opp de andre som ligger..
    Av Cherita i forumet Hestepsykologi og atferd
    Svar: 5
    Siste innlegg: 28-03-2009, 13:45
  3. Jager de andre hestene
    Av edna i forumet Hestepsykologi og atferd
    Svar: 0
    Siste innlegg: 07-01-2009, 22:59
  4. Hest jager elg..