Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 8 av 8

Stri i trav og galopp

Hei :) jeg har en 16 år gammel ponnijente som er veldig stri. Hun går ikke på tøylen, og raser fram vis vi skal trave eller galoppere.
    I svingene raser hun avgårde og gjør de skikkelig sånn skarpe (har falt av ganske mange ganger på grunn av dette) -.-
    Hun er veldig snill og sånt, men vil ganske ofte ikke høre på meg.
    Også når jeg skal stige opp begynner hun og trave fram når jeg er halvveis oppe i salen, en gang tok hun nesten ut med meg og jeg hang halvveis på i salen, hehe.
    Hun er jo en traverponni da, men allikevel liksom

Håper dere har tips til hvordan jeg kan få henne til og høre mer etter

Takker og bukker for svar

Når jeg leser trådene dine, begynner jeg å "se" mer hva problemet deres kan være. Du har en god innstilling og fantastisk pågangsmot! Men jeg tror et par ridekurs kan være lurt? Nå sier jeg ikke det for å være nedlatende, men jeg er også "selvlært" - dvs jeg gikk på rideskole ett kurs, og etterpå var det rett ut i skogen på gampelurer (jeg sluttet på rideskolen i protest fordi jeg mente jeg ikke lærte noe særlig).

I etterkant ser jeg jo at jeg hadde spart meg for mye knall og fall om jeg hadde blitt ved rideskolen til balansen var på plass, og til jeg hadde lært meg mer. Jeg tror, når jeg tenker tilbake, at det var hestene det gikk verst ut over. Vi kranglet en del. Men det må ha etter alle solemerker ha vært fordi jeg ikke hadde alle signaler inne, og heller ikke forståelse for hesten - slik hesten er, jeg tenkte utfra mitt eget ståsted som menneske. Da kan alt bli veldig, veldig feil for hesten.

Også lurer jeg på - er du 10 eller 16? Det står "alder 10" på avataren din, men du skriver at du er 16.

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    40
    Bilder
    79
    Hun skriver "jeg har en 16 år gammel ponnijente som er veldig stri" , altså jenta er 10 år og ponnyen 16 år (slik har ihvertfall jeg oppfattet det)

Siter Opprinnelig skrevet av Torhild Vis innlegg
    Hun skriver "jeg har en 16 år gammel ponnijente som er veldig stri" , altså jenta er 10 år og ponnyen 16 år (slik har ihvertfall jeg oppfattet det)
    Stemmer :p

Skal på en liten rideleir denne uka, håper jeg lærer noe av det da ^^

Siter Opprinnelig skrevet av magica Vis innlegg
    Stemmer :p

Skal på en liten rideleir denne uka, håper jeg lærer noe av det da ^^
    Så moro Hvor skal du på leir?

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Ålgård Rideklubb

Den leiren har hjulpet meg kjempemye I begynnelsen ville hun nesten ikke trave over noen bommer en gang, og på oppvisningen (fredag) hoppet hun 40 uten problemer, galopperte når jeg ba om det(sliter med det på ridebaner, hehe) og hun hørte faktiske etter :p

Supert, det var fint å høre!

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Trav & Galopp
    Av Ramona- i forumet Generell ridning/trening
    Svar: 1
    Siste innlegg: 14-04-2012, 21:17
  2. Trav og galopp.
    Av Arachnida i forumet Diverse
    Svar: 10
    Siste innlegg: 10-03-2011, 23:46
  3. sitte ned i trav og galopp
    Av nanoq i forumet Dressur
    Svar: 21