Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 8 av 8
    *FJORDHEST* JeanetteU sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2010
    Sted
    Elverum, Hedmark
    Alder
    28

Talking Hjelp, får ikke islandshesten min i trav?!?

Dette føles veldig flaut for meg å legge ut, men det får bare gå. Jeg har ridd aktivt siden jeg var 10 år og vært med på masse forskjellig innen hestemiljøet. Ridd timer både i sprang og dressur. I januar kjøpte jeg min første islandshest og hun er helt super! Ingen unoter. Men jeg sliter med å få hesten i trav når vi rir..... huff
    Hun går rett fra skritt og til tølt. Også går det fra tølt og til galopp. Ingen trav. Hun traver når jeg longsjerer, men jeg får ikke hesten min til å trave når jeg rir. Noen som har noen tips angående dette?

Det er helt klart ikke hesten det går på, men meg selv... hehe. Fikk tips om at jeg skulle løfte hendene opp og fram, men da går hun bare i hurtigere tølt og over i pass. Dog, så fikk jeg faktisk 2 meter med lettridning forrige dagen da vi red på tur. Men plutselig så var det tilbake til tølten.
    Jeg har ikke noe i mot å ri i tølt, men har litt lyst til å delta på treninger og timer innimellom og da er det greit å kunne trave med hesten sin syns jeg

Synes ikke du skal tenke at det er flaut. Det er en isis, og de har fire og fem gangarter å velge mellom, og at hesten din velger bort en av dem til fordel for andre, må være til stor frustrasjon

Rir ikke isis selv, så har ingen gode råd. Men ville si ifra at det ikke bør være mer/mindre flaut å spørre om, enn en med "vanlig" hest som ikke får den i galopp, for eksempel

Sikkert noen her med gode svar!

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Tips: Prøve å vere litt laus og ledig i kroppen, trave i vatn, trave over bommar eller på ujevnt underlag (f.eks ein litt hompete grusveg). Rose hesten masse når ho gjer rett! <3
    Ri for instruktør eller eit anna litt erfarent islandshestmenneske. Lukke til! Dette er ikkje flaut, men veldig vanleg. Øv masse og ikkje gi opp. :)

Prøv og trykk på manken, gi ut på tøylen. Og traver den så forstyrr den minst mulig

Siter Opprinnelig skrevet av Minnie Vis innlegg
    Prøv og trykk på manken, gi ut på tøylen. Og traver den så forstyrr den minst mulig
    Trykk på manken?

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

He he Ja, noen islandshester har faktisk en travknapp der

Hvordan fungerer det, eller hvordan læres det inn? Hva er lurt med å ha signalet der?

*FJORDHEST* JeanetteU sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2010
    Sted
    Elverum, Hedmark
    Alder
    28
    Takk for supre svar :) Jeg prøvde å lene meg bittelitt frem her sist vi prøvde på å trave og da tok vi overgangen meget rolig. Hun travet faktisk og jeg fikk ridd lett en 4-5 ganger, før hun falt tilbake igjen i tølt. Men vi er hvertfall på rett spor ! Takk takk :)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste innlegg: 19-08-2011, 23:30
  2. stiv i skritt men ikke i trav og galopp
    Av baltomin i forumet Generell ridning/trening
    Svar: 4
    Siste innlegg: 04-05-2011, 23:07
  3. Islandshesten min har ikke blitt trent i tølt på 3 år.
    Av Andrea-Villimey i forumet Islandshest
    Svar: 2
    Siste innlegg: 17-11-2007, 17:28
  4. Halt i trav, ikke i tølt
    Av Belinda i forumet Hestens stell og helse
    Svar: 20
    Siste innlegg: 25-10-2007, 20:52
  5. trav eller ikke trav
    Av absinthe i forumet Diverse
    Svar: 13
    Siste innlegg: 20-04-2007, 00:21

Regler for innlegg