Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Sta ponni

Sta ponni

Hei
    Ponnihoppa mi, på 16 år har en uvane med senkehodet for og kvitte seg med rytteren sin. Dette gjør hun mest der det er gress, og når vi går fra stallen. Det går nesten ikke og trave eller galoppere fra stallen Hun bukker også
    Hun vil alltid hjem, så dette gjør at hvis jeg rir henne på banen, når vi liksom rir forbi "utgangen" senker hun hodet, snur og fortsetter mot utgangen, i stedet for framover. Dette gjør hun ofte når hun begynner å bli sliten og er en veldig stor ulempe vis jeg skal starte galopp med henne. (Vil kanskje det)

Blir takknemlig for alle forskjellige svar

Er det noen voksne du kan få hjelp av?

Hei magica!

Hva har du gjort til nå, for å forsøke å endre på disse uvanene hennes? Høres ut som en artig ponnitass med mye meninger, det der! Hihi

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Lopke, det er det, men vil ha litt tips her og ^^

GryCat, har prøvd sjekk, sånn at hun hvertfall ikke drar ned hodet, gikk kjempefint først. men neste gangen jeg skulle prøve bare bukket hun og ville ingen ting, fordi hun visste hva som ville sje fordi det skjedde gangen før. Sånn holder hun på hele tiden vis vi skal sette nye ting på henne :p
    Har også prøvd og bare være bestemt, og drive henne fram. Noen ganger går det sånn halvveis bra, og noen ganger kan hun være umulig.

Siter Opprinnelig skrevet av magica Vis innlegg
    GryCat, har prøvd sjekk, sånn at hun hvertfall ikke drar ned hodet, gikk kjempefint først. men neste gangen jeg skulle prøve bare bukket hun og ville ingen ting, fordi hun visste hva som ville sje fordi det skjedde gangen før. Sånn holder hun på hele tiden vis vi skal sette nye ting på henne :p
    Har også prøvd og bare være bestemt, og drive henne fram. Noen ganger går det sånn halvveis bra, og noen ganger kan hun være umulig.
    Hmm, ok. Kan det være at hun har vondt i ryggen eller andre plasser? Greit nok at hester har mye meninger av og til, og kanskje spesielt ponnitasser, men hvis hun reagerte så sterkt kan det være hun prøver å si at det er noe som gjør vondt et sted.

Hvis både hesten og utstyret er sjekket, og ikke kan være noe der som forklarer problemene hennes, kan det være lurt å prøve å løse noen av dem ved å longere. Men når du er så ung, blir det nok vanskelig for deg om du ikke har en som kan vise deg hvordan - for longering kan, om man gjør det feil, både være risikabelt for den som longerer, og for hesten som blir longert (den kan surre seg inn, skade seg, eller den kan pådra seg problemer i kroppen fordi den trasser/ikke forstår og dermed beveger seg feil).

Er det en av de voksne rundt deg, som er flinke til å longere - altså som bruker to lange tau/tøyler og longerer litt slik som man rir (bare at man står på bakken)?

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Jeg har voksne som har lært meg og longere :) Tror ikke det er noe i ryggen. Tror ikke det har noe med salen heller og gjøre, men kan jo alltid sjekke :)

Er litt stiv bak ved krysset da. Har hatt kiropraktor på henne. Ble mindre stiv, men tror ikke det hjalp noe i forhold til ridningen :)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Ponni i Mb?
    Av heidi84 i forumet Dressur
    Svar: 9
    Siste innlegg: 31-10-2010, 23:28
  2. Str. til ponni
    Av catek i forumet Utstyr
    Svar: 6
    Siste innlegg: 11-09-2010, 01:38
  3. Svar: 28
    Siste innlegg: 17-06-2010, 19:57
  4. Ponni og 18 år