Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 11 til 15 av 15
    Må sitere en på fb-gruppa Venner av landbruket i dag:

45 000 arbeider i landbruket, 207 000 og dermed har alle vi bønder 5 traktorer kvar.....
    Ein nabo av meg har ein traktor for å brøyte vegen sin, og hogge seg litt ved, men gard har han ikkje...
    Tre andre i nabolaget har og traktorer for å brøyte vegane sine.
    Ikkje langt unna drives det eit anleggsfirma, med 5-6 traktorer, sikkert rekna som landbrukstraktorer det og.
    Slik kunne eg fortsett, det er nesten like mange traktorer blant vanlege folk som hjå oss bønder. I tillegg står det massevis av gamle traktorer på smågardsbruk der drifta er lagt ned.
    Eg sjølv har tre traktorer, ein 1974-modell internasjonal, som ikkje starter, ein ford 2000 frå 1997 og nytraktoren frå 2005.
    For å få gjort dei ulike arbeidsoppgåvane treng eg ein liten traktor der det er lågt under taket, og ein til tungarbeidet.
    Så i følge denne artikkelen har eg minst 1 traktor for lite.
    Eg må berre seie det, eg byrjer å bli lei feilinformasjon og kunnskapsløyse hjå både journalister og politikkere.
    http://ipad.dagbladet.no/2014/05/20/...bruk/33390556/

Jeg blir så gruelig OPPGITT!!! GAAAAAAAHHHHH!! Hva **** er det min egen yrkesgruppe tenker med?! Sjelden jeg blir så flau over journaliststanden som jeg har vært i disse dager, og i forbindelse med denne saken

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Ja den var veldig god!!!

kjenner jeg blir mer og mer bondevennlig når jeg leser så dumme kommentarer imot landbruk.

Siter Opprinnelig skrevet av flaana Vis innlegg
    Det er skremmende hvordan informasjon kan vries til akkurat som man ønsker. Får meg til å tvile på en del forskning!!

.. og enda flere avisartikler kanskje ..? Flaut altså :-(

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Noen hadde en dementi på den traktorsaken, men det var jo et lite oppslag sammenlignet med det første.

Jeg er oppvokst på gård, og sitter på andre siden av verden og leser om alt som skjer hjemme. Det er ikke hyggelig lesing for en som har et ganske "bondskt blod".

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg