Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 15

Vi skal starte rideskole

Hei alle forumister! Dere har kanskje fått med dere at vi endelig har fått kjøpt oss hestegård. Dette er en stor drøm som realiseres, og ikke bare det - jeg kan nå starte den knøtterideskolen jeg har drømt om hele livet!

I vinter har vi hatt en prøveordning med barna til venner og kjente, som har fått ri på timer her med shettisene våre og et par andre hester. Det har gått strålende! Virker som om både hestene og barna har det kjempefint, - hestene blir leid og barna rir uten sal og hodelag/tøyler frem til de har god nok balanse. Vi kaller det indianerridning.

Men, så er det slik at flere og flere spør om mer ordinære timer. Og det er folk som spør om turridning. Og voksen/privattimer. Og jeg har tenkt at jo, det kan vi vel få til.

Så til det store spørsmålet. Jeg har ingen trenerutdanning. Vi har en trener tilknyttet stallen, men hun er litt for dyr for skolen. Er det noen her som har tips til ridelærere som ikke koster skjorta, og som kan videreføre tanken om milde signaler, ikke spark- og dra, men som også kunne tenke seg å jobbe med barn?

Ønsker også innspill på gode spranginstruktører, da vi har ønske om jevnlige sprangtreninger her. Fokus må være på bakken, det som skjer mellom hindrene, ikke så mye på å hoppe høyt/få resultater.

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Vil bare si gratulerer!!! har ikke så mye fornuftig å komme med ellers, men herlig å se at folk får det til!

Å! Grattis med hestegård
    Synd det er så langt unna! Har en treåring som endelig viser interesse for å sitte på hest.

Har dessverre ingen tips om trenere eller instruktører, vil bare ønske lykke til

www.katrinefinstad.com Katrine sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Lørenskog
    Alder
    28
    Bilder
    4
    Gratulerer så mye!
    Inne på Norges Rytterforbund sine nettsider finnes det en oversikt over alle autoriserte trenere i regi av Norges Rytterforbund, det går også an å søke etter distrikt. På den måten kan du se om du finner noen som i det minste har fått en autorisasjon i nærområdet av der du har kjøpt gård, også kan man jo bare finne ut om de passer på din rideskole eller ikke :)

http://www.rytter.no/Ryttersport/Tek...Søkemotor.aspx

Misunn aldri noen deres tilsynelatende lykke. Du kjenner ikke deres hemmelige sorger.

Siter Opprinnelig skrevet av Lopke Vis innlegg
    Vil bare si gratulerer!!! har ikke så mye fornuftig å komme med ellers, men herlig å se at folk får det til!
    Takk!

Siter Opprinnelig skrevet av flaana Vis innlegg
    Henger meg på Lopke, gratulerer!! Høres ut som et flott konsept.
    Tusen takk!

Siter Opprinnelig skrevet av zeldis Vis innlegg
    Å! Grattis med hestegård
    Synd det er så langt unna! Har en treåring som endelig viser interesse for å sitte på hest.

Har dessverre ingen tips om trenere eller instruktører, vil bare ønske lykke til
    Takk! De små er så søte sammen med små ponniser! Jeg merker at de tar veldig lett til seg bevegelsene til hesten, noen av dem har ymtet om at de har "vuggingen" i kroppen lenge etterpå, litt som når de har vært på båt. Utrolig spennende å jobbe med!

Siter Opprinnelig skrevet av Katrine Vis innlegg
    Gratulerer så mye!
    Inne på Norges Rytterforbund sine nettsider finnes det en oversikt over alle autoriserte trenere i regi av Norges Rytterforbund, det går også an å søke etter distrikt. På den måten kan du se om du finner noen som i det minste har fått en autorisasjon i nærområdet av der du har kjøpt gård, også kan man jo bare finne ut om de passer på din rideskole eller ikke :)

http://www.rytter.no/Ryttersport/Tek...Søkemotor.aspx
    Hjertelig takk, det var jeg ikke klar over Sjekker!

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Gratulerer og lykke til!
    Håper dere finner en trener "uten skjorte"

Så spennende! Har ikke noen trenertips, men hvis du på sikt har lyst til å utvide med terapiridning og trenger en fysioterapeut, si ifra. :P (i litt god tid, så rekker jeg å ta kursene :P).

Siter Opprinnelig skrevet av StineJ Vis innlegg
    Så spennende! Har ikke noen trenertips, men hvis du på sikt har lyst til å utvide med terapiridning og trenger en fysioterapeut, si ifra. :P (i litt god tid, så rekker jeg å ta kursene :P).
    Det er faktisk veldig aktuelt for meg. Jeg jobbet på terapiridningen til både Steinseth og Dikemark, og registrerer at det nå kun er ett godkjent tilbud igjen i hele Akershus, og det ligger på den andre siden av fylket. Vet ikke hvordan det er i Buskerud?

Jeg kjenner fra før ei som er utdannet innen faget - TB her inne. Men jeg er usikker på om hun ennå er i form til å jobbe aktivt med dette.

Så er det spørsmål om hvor man finner de gode terapihestene … Alternativt hvordan man "lager" dem Jeg jobber jo alltid aktivt med mine egne hester for å gjøre dem så trygge som overhode mulig, ettersom jeg anser det som en hesteeiers ansvar å jobbe med hesten sin ift miljøtrening slik at de (eller vi) ikke er til fare for noen når vi tar dem utenfor stallens trygge rammer. Men hvordan venner man hesten til ryttere med ulike fysiske eller psykiske problemstillinger? Det tar jeg gjerne imot tips på

Siter Opprinnelig skrevet av GryCat Vis innlegg
    Det er faktisk veldig aktuelt for meg. Jeg jobbet på terapiridningen til både Steinseth og Dikemark, og registrerer at det nå kun er ett godkjent tilbud igjen i hele Akershus, og det ligger på den andre siden av fylket. Vet ikke hvordan det er i Buskerud?

Jeg kjenner fra før ei som er utdannet innen faget - TB her inne. Men jeg er usikker på om hun ennå er i form til å jobbe aktivt med dette.

Så er det spørsmål om hvor man finner de gode terapihestene … Alternativt hvordan man "lager" dem Jeg jobber jo alltid aktivt med mine egne hester for å gjøre dem så trygge som overhode mulig, ettersom jeg anser det som en hesteeiers ansvar å jobbe med hesten sin ift miljøtrening slik at de (eller vi) ikke er til fare for noen når vi tar dem utenfor stallens trygge rammer. Men hvordan venner man hesten til ryttere med ulike fysiske eller psykiske problemstillinger? Det tar jeg gjerne imot tips på
    Jeg har hørt fra brukere at det er lite tilbud og marked for mer i Akershus, vet heller ikke hvordan det ligger an i buskerud.

Har også tenkt på det med hester, de må jo være ganske bombesikre og klare å "stenge av" for alle de rare signalene en slik rytter kan gi, og samtidig være letthåndterlige. Man må vel finne hester med et godt utgangspunkt og lage dem om til terapihester selv... Jeg tenker en studietur til noen som driver med det kunne vært spennende!

Siter Opprinnelig skrevet av Lopke Vis innlegg
    Siter Opprinnelig skrevet av flaana Vis innlegg
    Henger meg på Lopke, gratulerer!! Høres ut som et flott konsept.
    Siter Opprinnelig skrevet av zeldis Vis innlegg
    Å! Grattis med hestegård

Siter Opprinnelig skrevet av StineJ Vis innlegg
    Jeg har hørt fra brukere at det er lite tilbud og marked for mer i Akershus, vet heller ikke hvordan det ligger an i buskerud.

Har også tenkt på det med hester, de må jo være ganske bombesikre og klare å "stenge av" for alle de rare signalene en slik rytter kan gi, og samtidig være letthåndterlige. Man må vel finne hester med et godt utgangspunkt og lage dem om til terapihester selv... Jeg tenker en studietur til noen som driver med det kunne vært spennende!
    Det blir jeg veldig gjerne med på

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Rideskoledrift, hvem som helst kan starte opp en rideskole
    Av Josiva&Camilla i forumet Rideleir/rideskole
    Svar: 5
    Siste innlegg: 12-01-2011, 02:23
  2. Når man skal starte å ri programmet...
    Av Linoo i forumet Dressur
    Svar: 3
    Siste innlegg: 04-04-2010, 22:54
  3. Skal jeg tørre å starte?
    Av Henarn i forumet Dressur
    Svar: 19
    Siste innlegg: 31-10-2008, 14:57
  4. Har du vært/skal du til Marits rideskole?
    Av Itago i forumet Rideleir/rideskole
    Svar: 11
    Siste innlegg: 02-01-2008, 01:05
  5. Hva skal jeg starte?
    Av Ragnhild i forumet Dressur
    Svar: 28
    Siste innlegg: 22-10-2007, 22:24

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg