Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 2 av 2

egenrådig dølahoppe

Eier ei dølahoppe med sterk vilje som helst vil bestemme selv. Når hun ikke får viljen sin er hun en engel, en super hest.

Jeg føler at hun er veldig utålmodig. Generelt mye fjas. Stress tygging på bitt, biting på tøyler, grave med frambeina, nappe etter beina når hun skal stå stille. Også denne "tulle" skvettinga på tur, stress snubling og fjas snubling. Jeg sliter med å stå stille. Under oppsitting har hun blitt veldig grei (men jeg har tatt 1000 repetisjoner )
    Det er verst under tømmekjøring. Det er liksom 5 s så skal hun gå. Grei så lenge hun er i bevegelse, men ja når hun må stå stille er det bare fjas.
    Hun er grei på tur alene nå. Jeg har ridd mest på tur alene. Men i det siste ridd mer med stallens hester. Da er fokuset på den andre hesten og hun mer mer f i meg og mine signaler. Forsvinner hesten bak en sving stresser hun seg veldig opp. Jeg har drevet og trent litt holdt bak de andre hestene. Jeg føler at hun på en måte har blitt mer avhengig av de andre hestene. Dette er en veldig sammensveiset gjeng som har fått gått altfor mye sammen. Når vi drar på ridebanen på treff er de helt sprø etter hverandre. Vrinsker og tåler ikke at den andre hesten går inn på banen osv. Utrolig irritabelt. Når disse hestene ikke er der er hun helt grei. Bryr seg liksom ikke om andre hester. Det er bare flokken for henne.
    Hun krever noen som er veldig bestemt, og jeg er så bestemt som jeg klarer. Aldri fått viljen sin på noe vis. Aldri fått snu å gå tilbake. Aldri fått gå uten klarsignal. Er så lei av disse diskusjonene. Samtidig lurer jeg på om det kan ha noe med våren å gjøre? Hun hadde en slik periode i fjor også..Men det er liksom å komme seg fortest mulig hjem, for deretter å mase om mat.
    Men uansett, hvordan få en hest til å stå stille ??

Hvor gammel er hun?

Mine hester er også mer masete og mer flokkavhengige på våren. Men det høres ut til at du har et reelt problem. Det bør gå fint å lære hoppa å stå i ro med riktige teknikker, men da må vi først vite hva du har prøvd til nå?

Også kan det være en idé å se på fôrplanen. Står de på gress, er det kanskje en årsak i seg selv ettersom gresset er fullt av sukker nå.

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. For til dølahoppe
    Av missy_vikky i forumet Fôring
    Svar: 9
    Siste innlegg: 16-09-2010, 12:52
  2. Min nye dølahoppe Blålilja
    Av tutta23 i forumet Diverse
    Svar: 35
    Siste innlegg: 06-04-2010, 23:37
  3. Søker eieren til ei dølahoppe!
    Av Marianne i forumet Etterlysninger
    Svar: 46