Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 8 av 8

Hesten har slitt seg, hva nå?

Nå har jeg hatt hesten min i to år, siden hun var 10 mnd har hun vært i mitt eie. Vi har aldri hatt ett eneste uhell, jeg har aldri mistet henne og hun har aldri slitt seg. Før nå. Utrolig irriterende! Hun er utrolig smart og tøff, og hun er brunstig nå så jeg tror ikke det hadde skjedd hvis ikke hun absolutt skulle være super irritabel i går kveld og teste alt av grenser.

Den forrige hesten min slet seg og kunne ikke bindes i tjoringsring etter det. Vil ikke det skal skje med hun jeg har nå. Hun er jo bare tre år! Igår satt jeg henne på ganga etter hun slet seg men da i to leietau som ikke var knyttet. Jeg strammet dem selv når hun prøvde seg og det gikk greit. Men må jo kunne binde henne uten at jeg står å følger med konstant hele tiden!

Noen som har tips eller har opplevd det samme?

Med unghest i fokus! StallNes sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2010
    Sted
    Grimstad
    Alder
    26
    Altså, har ho kun slitt seg ein gong eller er det ett problem som gjentar seg?

Blogg
    Stall Nes & Nes Storm

I give you courage, than you can release your fears!

Ho har slitt seg en gang. Men hun er den mest utspekulerte og smarte hesten jeg har vært borte i. Så hun har jo prøvd igjen i dag, og vil ha tips til å få henne til å slutte.

Siter Opprinnelig skrevet av Celsius Vis innlegg
    Ho har slitt seg en gang. Men hun er den mest utspekulerte og smarte hesten jeg har vært borte i. Så hun har jo prøvd igjen i dag, og vil ha tips til å få henne til å slutte.
    Slenger hun seg?

Hvis ikke, kan Forsman-oppbinding være en løsning

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Hun kaster seg bakover..

Har aldri opplevd at en hest kaster seg når den står oppbundet fordi den er sleip og utspekulert. Har skjedd med mine hester flere ganger, når de har blitt skremt. Jeg binder dem bare opp igjen når de har roet seg. Det er jo ikke en behagelig opplevelse for dem? De strammer jo grusomt bak nakken, helt til noe ryker. Så jeg vil ikke tro de gjør det bare fordi de kjeder seg..
    Don't be lonely, get yourself a pony!

www.katrinefinstad.com Katrine sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Lørenskog
    Alder
    28
    Bilder
    4
    Min gamle hoppe ville ikke stå oppbundet i bare et tau, da slet hun seg. Når jeg satte hun på gang med et tau på hver side gikk det fint. Jeg jobbet også med å lære hun å stå ubundet, og det var mye mer behagelig å slippe å binde hun opp overhode

Misunn aldri noen deres tilsynelatende lykke. Du kjenner ikke deres hemmelige sorger.

Det finnes en smart krok for slike. Husker ikke navn

Problemet med at de napper seg løs/sliter seg/kaster seg, er brudd i øverste nakkevirvel. Ganske vanlig på slike hester dessverre, og det går ut over prestasjonsevnen spesielt i dressur, da smertene fra overbein og/eller andre følger kommer når de slapper av i overlinjen. Vi har vurdert å røntge vår, men droppet det pga hans alder.

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Mer slitt i tåa?
    Av Carro i forumet Høver og hovpleie
    Svar: 3
    Siste innlegg: 29-05-2012, 21:41
  2. Slitt pels under salen?
    Av xHelene i forumet Utstyr
    Svar: 25
    Siste innlegg: 10-03-2012, 00:48
  3. Hvor slitt utstyr?
    Av Embliss i forumet Utstyr
    Svar: 35