Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17

Tråd: Museproblem

Museproblem

Er det andre her som har et problem med mus i stallen?

Nå har de forbanna søte musene spist i mye rart i skapet mitt, for ikke å snakke om driten de ettelater overalt. Jeg får fnatt!

Hva er ditt beste tips mot mus?

vi hadde katt før, har vært noen år uten og det er kanskje største grunnen? men nå er det kommet ny katt til gårds men den må vokse seg litt større før den er noen trussel.

ellers har vi musegift, en sånn grønn boks med hull i der de spiser og går et annet sted for å dø tror jeg?

Har du et godt tips å dele?? er litt lei..

Gift fungerer best. Men nå er det vel slik at en ikke får tak i det selv lengre. Tror det kom nye regler for ikke så lenge siden. Nå må en visst bruke skadedyrsfirma.

Sto for første gang i livet på stall uten stallkatt for noen år siden, og det gikk med endel utstyr, veldig frustrerende! De dret i hjelmen min og, rulla noen små musebæsjer inn ventilasjonshullene og de var stuck der inne, hjelmen var rene maracasen og måtte bare kastes, surt.

Musegift funker det og, men stålsett deg for lidende, døende mus som ligger strødd. Har slått ihjel endel sånne og det er ikke noe trivelig. Syns musefeller er bedre, da dør de nesten alltid kjapt, og man slipper finne selvdøde mus i kriker og kroker i lange tider (de stinker!).

Min erfaring er at selv de billigste putekasser holder mus ute, så ville prøvd å musesikre mest mulig som kan ødelegges og gitt katten anabole steroider :p

Siter Opprinnelig skrevet av zeldis Vis innlegg
    .. gitt katten anabole steroider :p
    HA HA HA!!!

Flaana, det du skriver ang gift og katt har jeg faktisk ikke tenkt på. Skal ta det opp med eier.
    Men jeg har ennå til gode å finne en død mus, så hvor de legger seg for å dø er et mysterie, om noen i det hele tatt er dødd..
    Jeg må bare få tatt drittjobben med å tømme ut alt og renske ut for musebæsj... først da ser jeg vel om det er kommet nytt til. De er så flinke til å gå i ting vi nesten aldri bruker, så kan de styre på i fred. Hjelm og sal har fått være i fred enn så lenge.

Giften vi la ut i disse grønne boksene er ikke fra et skadedyrsfirma, tror jeg har sett dem på FK.

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    40
    Bilder
    79
    Vær glad det bare er mus du! Jeg har hatt en rottende boende i min stall i over et år, og den er jo snart på størrelse med stallkatten!!! Sitter fint på gulvet når vi kommer, og vralter seg da inn i hullet sitt. Finnes ikke redd oss, og kan fint komme ut og kikke om jeg står og strigler.
    Men vi er komt til en enighet; den spiser ikke på utstyret mitt, og jeg tar ikke livet av den. Men bryter den avtalen, så er det slutt!! Den heter forresten Ratatouille

....
    Sist endret av Edith : 05-08-2016 kl 13:21

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG!!!!!

jeg hadde dødd av skrekk om det var en stor fet rotte. Herregud!!

Må sette terriere på de feite rottene, eneste som funker. Så en liten JRT lekedrepe en rotte på ca samme størrelse som bikkja en gang, jeg er fortsatt litt sjokkert...

Plusset med rotter er jo at man slipper tenke på mus da :)

Vi har fôrrommet fullt av rotter, grøss.. Det er alltid noen som ikke klarer å legge fôr, gulrøtter e.l. i tette beholdere, eller noen som søler på gulvet og ikke gidder å koste etter seg, så rottene har en hel buffè å forsyne seg med der inne. Rotter fôret på kraftfôr er ikke trivelige! Heldigvis er de sky nok til at de forsvinner når man tramper hardt i gulvet. Å sette kattene der inne har ingen effekt, rottene er jo nesten like store og kattene ikke interessert i å jage de monsterne..... Heldigvis spiser de ikke på utstyr, da. De har jo alltids noe bedre tilgjengelig.

æsj... tror jeg skal være fornøyd med at det bare er noen små mus.

Hva er det man sier? " hvis det er mus er det ikke rotter? eller hvis man ser en er det alltid flere?

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Museproblem på utstyrsrom og leilighet.
    Av Gudhild i forumet Diverse
    Svar: 10
    Siste innlegg: 01-07-2008, 11:22

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg