Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 23

Tråd: Skjev hov

Skjev hov

Har brukt en skoer som har skjært hesten min rart. Hesten er veldig lang i tåa. I tillegg er den ene foten beskjært for lite, den er nemlig to cm lengre enn alle de andre. Hvilke skader kan dette føre til? Han går skjevt, veldig forsiktig og halter. Bildene er tatt noen dager etter skoingen.
    Sist endret av Rosa : 25-03-2014 kl 08:59 Årsak: la til bilder

er det en faglært hovslager du har brukt?

Han har sagt han har fagbrevet, men det har vi oppdaget at han ikke har:o Han har gått noe hovslagerkurs i Norge og han var to mnd i Oklahoma på hovslagerkurs. Og skal ha gått i lære hos en med fagbrev.

Jeg ville ringt den som har skodd hesten, forklart situasjonen og bedt om en forklaring på hvorfor hesten er skakk og halt etter skoing.
    Litt avhengig av forklaringen du får, be han rette opp, eller få noen andre til å gjøre det. Ville ikke betalt for en dårlig jobb.

Har desverre betalt han:/ Han kom tilbake men han fant ikke noe galt. Han ble ganske snurt fordi jeg mente den ene hoven var for lang. Han mener at grunnen til at hesten halter ikke er pga han. Dyrlege har sett på hesten og ga klar beskjed om at vi skulle ringe til skoeren å be han kjøpe seg et målband og komme tilbake. Hesten skal skoes på nytt av en annen!:) Hvilke belastningsskader kan hesten få av å gå skjevt hvis det tar litt tid før vi får skodd han igjen?:)

Hvor lang tid regner dere med det tar å få en ny hovslager da? Hesten blir jo ikke skadet for livet om den går noen dager slik. Men jeg ville ikke ventet 6 uker med å ringe for å si det slik..
    Og ikke ri hesten såklart

Det er desverre mangel på hovslagere her:S så så fort en vi vet er flink har tid:)

Fikk skodd hesten av en ordentlig skoer. Så stor forskjell var det!! Det kommer til å ta iallefall to skoinger for å få rettet opp vinkelen på hoven:(
    Vedlagte bilder

Ja jeg er helt paff! Forrige skoer ser ikke problemet, han ble så sint da jeg ville ha pengene tilbake at han har slettet meg fra facebook (lurer på om han er 3 år i hodet:P) i tillegg går han rundt til våre felles venner å slenger en haug med drit:S Pengene får jeg visst ikke tilbake. Vi er nødt til å få en akkupunktør (Morten louis fra problemhester.com) til å komme å gi han behandling fordi han har vont i musklene:S Att det går ant å oppføre seg slik:/ :(

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Skjev rytter
    Av Torhild i forumet Generell ridning/trening
    Svar: 22
    Siste innlegg: 20-11-2011, 13:12
  2. Skjev haleføring
    Av Birre i forumet Hestens stell og helse
    Svar: 16
    Siste innlegg: 24-02-2011, 23:27
  3. Ri når jeg har skjev rygg?
    Av Lucerne i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 4