Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11

Hjelp! Liten hest/stor rytter

Hjelp!
    Sitter litt i knipa nå for og si det sånn, ho ene på stallen, venninna mi har spurt om å ri ponnien min. For det første vil jeg ikke at hun skal ri han pga ridemåten hennes. For det andre er hun tjukk (veier helt sikkert over 100kg) når hun rir sin egen hest sitter hun så urolig og det ser helt ubalansert ut. Hun humper og skumper.

I tillegg til dette skjønner hun ikke selv at hun er for svær, og ponnien min er 140 og normalt bygd. Hun passer heller ikke i salen da den er 17 sete. Den ligger heller ikke optimalt på han atm, venter på Saltilpasser. Hun har gnålet om å ri sp mange ganger nå og jeg tåler opp for unnskyldninger.

Hva skal jeg gjøre? Hjelp!?

Tur kompiser Tone sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Bodø
    Alder
    38
    Bilder
    24
    Vær ærlig og si at du syns ponnien din er for liten for henne?
    Ingen fester
    Ingen fritid
    Ingen framtid?

Skulle gjerne vært det, men problemet da er at hennes egen hest er på samme størrelse. Synes det er rart at hun fortsatt spør når jeg aldri har sagt at hun kan låne han, og jeg ha sagt at jeg ikke liker å låne han bort uansett hvor flink rytteren er. Synes det er uansvarlig av foreldrene hennes at de ikke sier noe om at hun enten må gjøre noe med vekta eller selge hesten.

du er 25 år?

Hvor gammel er venninnen din?
    Det er lov å være ærlig i blant og. Hvis du sier at hesten din er "for liten" til henne så er du ærlig. Det synes jeg du skal være.
    Om hun tar det som et hint om at hun kanskje er litt stor til sin egen er vel like greit, enn om du skal si til henne at du synes hun er for stor?

Dessuten, hvis hun har egen hest, hvorfor skal hun ri din og?

Jeg er 25, hun er 19, så vi er "stallvenninner"
    Jeg var borte en uke i november på ferie, og da fikk hun ene på stallen som ikke har egen hest lov til å passe han, og hun red på ett par turer. Etter det har hun blitt litt "fornærmet" for at hun ikke fikk prøve å ri han først.. Jeg tror kanskje hun vet at hun er for svær for hesten sin, men nekter å innse det og vil gjerne da at vi andre som har hest på samme størrelse lar henne ri dem. Det blir på en måte sånn her "jeg får lov til å ri andre sine hester så da er jeg ikke for stor for min egen"

Men da er det kanskje på tide å gi beskjed?
    Ærlighet varer lengst. Unnskyldninger kommer dere til å løpe tørr for likevel. Så bedre å bare si det som det er.

Trenger ingen grunn for å nekte noen å ri hesten din. Den er nettopp DIN. At du trengte pass til den da du var bortreist, er jo helt naturlig og ikke hennes business i det hele tatt.

Må du svare noe annet/mer, råder jeg deg til å svare ærlig.

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Jeg syns også du skal være ærlig neste gang hun spør og si at du syns hun er for stor for hesten din. Ikke verdens morsomste ting å si, men bedre å være ærlig. Pådiktede unnskyldninger blir det bare bry av.

Takk for svar alle sammen. Får forberede meg litt før neste spørsmål kommer.:)

Hvordan har det gått?

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Voksen rytter - liten hest/ponni?
    Av C'est La Vie i forumet Generell ridning/trening
    Svar: 27
    Siste innlegg: 03-09-2010, 23:56
  2. Forskjell på barfot liten hest og barfot stor hest?
    Av Vestbø i forumet Høver og hovpleie
    Svar: 14
    Siste innlegg: 03-06-2010, 23:10
  3. Hva er en stor og liten hest?
    Av Nikita i forumet Diverse
    Svar: 37
    Siste innlegg: 06-02-2010, 20:38
  4. Svar: 20
    Siste innlegg: 12-12-2009, 02:01
  5. Din hest fra liten til stor?
    Av Tonje i forumet Fotoforum
    Svar: 37