Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tips for å holde katter unna utstyr/sal?

Overskriften sier vel det meste

De trenger ikke holde seg tre meter unna, men for å unngå at de ligger å koser seg og lugger med klørne på enkelte ting, som salen. Med saltrekk på salen vil jo fortsatt klørne gå gjennom, og jeg vil ikke ha flere katteklomerker på setet på salen min.
    Går det an å spraye litt antikattespray på trekket eller no så de ikke legger seg akkurat der?
    Har jeg paden over blir jo den nuppete og lugget (westernsal så padene er litt for dyre til å være permanent katteseng). Legger jeg noe oppå paden igjen blir det en himla svær og rotete stabel, så det er ikke så aktuelt.
    Skjønner jo at de liker å ligge oppå salen, det er jo høyt og fint der oppe på veggen. Og veldig glad for stallkatt som holder musefritt og sprer glede bare så det er sagt. Men vil helst beholde utstyret helt og pent og.

Noen som har noen smarte råd?
    Sist endret av zeldis : 15-01-2014 kl 01:12

1,5 fjording- avlastet Engla sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2009
    Sted
    Gjøvik
    Alder
    34

Re: Tips for å holde katter unna utstyr/sal?

Hadde samme problemstilling når vi vurderte salrommet som en nødløsning hvis vi er på jobb o.l. Det vi kom fram til som beste løsning for oss ville ha vært å bygge inn salen med hønsenetting i hele døra for å få luft inn :)

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    40
    Bilder
    79
    Ta en håndfull hele pepperkorn og strø de oppå saltrekket. Kattene liker ikke lukten og vil normalt holde seg borte. Enkelt, billig og helt ufarlig både for pusen og for salen.

sånn kattespray funker i ca 10 min så går lukta ut!Og det kan ødelegge utstyret ditt. Men de hater lukta av appelsin og sitron. prøv å legge litt skall på salen din så holder de seg borte.Kan også dryppe litt saft steder det ikke er så farlig med! har katt selv og de skyr unna lukta!!

Endte med det westernsaltrekket fra høøks, det er ganske tykt, gummiert stoff (som gammeldags regntøy), og stort nok til å dekke paden om jeg har den under salen. Siden paden er såpass stor blir trekket stående ''i spenn'' mellom horn og bakvissel, så nå vil ingen katter sitte der. Og om de prøver seg kommer ikke klørne nedi setet. Problem løst

Finnes en del "katt gå vekk" sprayer du kan få tak i. Jeg brukte det på noen møbler jeg ikke ville at katten skulle legge seg i.

Hvis noen har god erfaring med en spesiell spray gi meg gjerne navnet, har et problem med barnevogna hjemme og....

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Hvordan holde fluene unna sår ute?
    Av Stine i forumet Hestens stell og helse
    Svar: 20
    Siste innlegg: 24-06-2012, 14:06
  2. Hva får kattene til å holde seg unna? (lukt)
    Av carambee i forumet Andre dyr
    Svar: 10
    Siste innlegg: 17-02-2012, 18:32
  3. Holde katter unna et større uteområde
    Av Nina i forumet Andre dyr
    Svar: 7
    Siste innlegg: 02-07-2009, 11:09
  4. Staller man bør holde seg unna?
    Av Roxira i forumet Diverse
    Svar: 18
    Siste innlegg: 05-01-2008, 20:37

Regler for innlegg