Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 5 av 5

Sele til shettis

Nå har jeg sittet å sett på kjøresele til lille ponnien og jeg lurer på hva jeg skal velge. Dere kjørefolket hva har dere til hestene deres og hvorfor?

​Jeg sitter å tenker på om jeg skal kjøpe Zilco sport Denne har et empathy bryst som visstnok skal være veldig bra for shettisen med lavt ansatt hals også er den jo syntet så den er lett å stelle.

​Standar kjøresele fra hokksund hestesport/ stallåsen. Denne er jo mer billig og har jeg fått anbefalt av en i stallen til mitt bruk.

​Maratonselen presentation fra stallåsen.

​Også til slutt har jeg sett på ideal lux selene. Da med anatomisk bryst og vanlig bryst.

anatomisk bryst

Vanlig bryst

​Hva tenker dere er beste alternativet? Jeg er veldig usikker her jeg sitter å skal brenne bort pengene mine. Ponni skal vel egentlig bare trekke vogn, men jeg kjenner meg selv og vet at jeg sikkert blir bitt av basillen og selv om jeg ikke skulle bli det så liker jeg å vite at hun har en sele som er god og fordeler trykk og slikt godt. Så jeg skal ha god sele uansett hvor lite og lett hun blir brukt.

Synes den i midten hadde veldig tynne reimer, både over brøstet og bakselen. Ideal er gode seler og eneste nevnte jeg har personlig kjennskap til/har brukt selv. :) Zilcoen er vel syntet?

zilcoen er syntet, jeg leste litt på fordeler med både lær og syntet, men om du har noen egne tanker om feks syntet som negativt så bare skriv for jeg er ute etter så MANGE synspunkt som mulig

Syntet er jo bare herlig da.... :p Spesielt hvis det er typen som ikke blir stiv når det er kaldt ute. Har selv sele i lær, kraftig maratonsele, den er noen år gammel og jevnlig pusset, men hjelper jaggu lite på de kaldeste vinterdagene, da står du med blå fingre og banner okke som. Drømmen er sele i biothane, men det får bli når man blir rik.. :p

Har du noen mulighet til å tafse på nevnte seler? Synes som sagt at Ideal sin virker fin, er ikke den jeg har, men har lånt tidligere og den virket veldig flott. Brøstet på den øverste kommer vel litt an på akkurat hvor lavt ansatt hals ponnien din har, at riktig mengde drakraft havner på skuldrene liksom.. på mange ponnier tror jeg den kunne blitt for dyp?

Jeg vet at de har ideal selene i stallen til friseren på stallen. Den er veldig flott og det er jo den jeg har fått hørt mest om. Alle lovpriser den. Ja jeg er litt usikker på denne Zilcoen ettersom jeg har lest både godt og vondt, men tenkte å høre for meg selv om noen hadde erfaringer.

Her er bilde av ponnien:

Hun bruker ikke være så veldig bollerund, men etter at jeg sendte bort min andre ponni har hun ligget mer på latsiden og ikke fått herjet og lekt så mye som hun brukte. Det er ikke like kult med en stiv og støl araberdame på femten som bare løper rundt når hun tror verden skal gå under.

Når det kommer til sæle så tenker jeg jo for min del at det kunne vært veldig lurt med syntet ettersom jeg bare har utegang uten noe varme tilgjengelig. Klart planen er jo å flytte og kanskje finner man et annlegg med oppvarmet salrom osv, men jeg satser ikke akkurat på det så jeg tror jo at syntet både med tanke på rensing og slikt ville vært bra for meg som ikke er av den mest flittige lærpusseren.

Jeg ble anbefalt zilco sport av ei som kjører mye. Hun hadde hatt sin i veldig mange år, og den var enda like fin.
    Jeg kjøpte den til ene min. Et par småting jeg ikke er fornøyd med å vil få gjort om, men.. men litt større ponni hadde det nok ikke vært noe jeg hadde tenkt på.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Din shettis!
    Av Andrea i forumet Hesteraser
    Svar: 304
    Siste innlegg: 22-05-2013, 15:56
  2. Maraton sele til shettis
    Av JanneA i forumet Kjøring
    Svar: 2
    Siste innlegg: 23-08-2012, 18:35
  3. Sal til shettis!
    Av Eli K i forumet Utstyr
    Svar: 2