Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Aktiv bruker Hangover sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    Kristiansund
    Alder
    26
    Bilder
    4

Trening av stiv hest.

Har ei hoppe som fortiden er temmelig stiv når hun blir ridd. Hun har akkurat hadd sin første behandling for noe låsning i krysset og den ene skuldra, men skal ha flere behandlinger. Terapeuten sa at jeg kunne bruke henne som normalt frem mot neste behandling. Men er det bra å tøye/ bøye under ridninga når hun er såppass stiv?
    Er det greit å tømmelongere? Eller er det rett å slett beste å bare ri henne på tur til hun er kvitt låsningene ?
    Er redd for å gjøre vondt verre.

På forhånd takk for svar :)
    Nyhus Menta og Hangover Square <3

-Kristiansund og Frei Hestesportsklubb-

Hvis du varmer henne skikkelig opp før du krever noe av den, så er det bare flott med litt tøy og bøy.
    Jeg ville hatt på den ullpledd/ ridedekken, og skrittet godt før jeg startet å varme den i trav. For å
    hjelpe hesten å mykne opp i kroppen MÅ den jobbe litt. Til variasjon i skrittingen går det å skritte den
    over bommer, og ri rundt kjegler etc. Jo varmere i kroppen, jo mer kan den jobbe. Skrittetur
    er selvsagt bra, men jeg personlig ville begynt å jobbe den litt på volter, og latt den bøye og tøye på kroppen.

Trening av stiv hest.

Hva er grunnen til at den er stiv? Er det pga foret (får den ensilage?) eller har den andre problemer som gjør den stiv?

Varme er alltid bra - både passiv og aktiv. Klatre/ri i terreng er bedre enn å ri på bane/grus/asfalt.

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Signerer Nina og lurer på det samme.

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Et apropos til klatring i skogen - dette skal man ikke gjøre om hesten har ryggvondt. Og om hesten har vært så låst som du sier, ville jeg tatt skogsturene med grime og leietau. Man MÅ ikke ri, og av og til har vi ansvar for å trimme dem godt uten å sitte på ryggen deres.

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Stiv hest!
    Av IdaogNightwish i forumet Generell ridning/trening
    Svar: 1
    Siste innlegg: 03-09-2012, 10:51
  2. Stiv hest
    Av Issa i forumet Dressur
    Svar: 11
    Siste innlegg: 15-11-2011, 23:50
  3. Stiv hest
    Av lliissa i forumet Generell ridning/trening
    Svar: 4
    Siste innlegg: 31-05-2011, 11:12
  4. Stiv hest..
    Av Karen i forumet Hestens stell og helse
    Svar: 8
    Siste innlegg: 18-08-2007, 22:18
  5. Hjelp! kan bare skritte stiv hest! Råd trening?
    Av frk.vodka i forumet Generell ridning/trening
    Svar: 4
    Siste innlegg: 17-06-2007, 02:38

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg