Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 8 av 8

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    40
    Bilder
    79
    Øhhh... om hesten har vært blind siden den var født, hvor gammel er den nå? Hvordan har de unngått å merke det de første tre årene når den (forhåpentlig) vokste opp i flokk med andre? Og hvordan har den klart å fote seg ute på beite og i terrenget? Eller har den vokst opp i stall, og kun blitt leid inn og ut i sandluftegård og til ridebane? Skjønner ikke at det er mulig jeg...

Hester er veldig tilpassningsdyktige, så det er utrolig hva de kan vende seg til.

Var ikke en av hestene som gikk dressur i London også blind på et øye?
    Sist endret av Edith : 01-11-2013 kl 21:27

ene hesten til Bent Branderup er vel og blind.
    Kanskje også forskjell på født blind og blitt blind. Når man tenker på hvor flinke mennesker som er født blinde kan bli til å bruke sine andre sanser så vil jeg tro at en hest som har mye bedre hørsel og luktesant enn mennesker klarer seg helt fint i vandte omgivelser som blind.

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    40
    Bilder
    79
    Ja at de er tilpasningsdyktige er det vel ingen som tviler på, men at det ikke er blitt oppdaget????

Tja, ikke umulig. Kjenner en hest som har svært redusert syn på et øye etter en skade, umulig å merke på den at synet er påvirket.

Dummy see, dummy do. mallilen sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Brandval
    Alder
    37
    Dette beviser jo bare hvor utrolig dyktige hester med skavanker er til å late som om de er fullstendig friske!

eller at instinktene er sterke. Og sansene blir overstimulert ved mangel av en.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Blind/svaksynt hest
    Av Opal i forumet Diverse
    Svar: 9
    Siste innlegg: 29-04-2009, 15:23
  2. Blind på et øye
    Av IngvildK i forumet Hestens stell og helse
    Svar: 2
    Siste innlegg: 01-09-2007, 16:28

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder