Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 5 av 5

Nå trenger jeg noen gode råd av dere her!! Haster litt...

Vi har en nordlandsvallak på 11 og en shettlandsponnihingst på for. Da denne ponnien ikke egner seg for våre barn skal ha få lov å reise hjem til eierene sine. Har lett lenge etter en ny passende hestekompis/vennine til Nordlandhesten år, og nå har vi endelig funnet den!! (skal kjøpe, ikke ha på for) Og vi kan få hente den allerde på mandag.
    Men, så har vi et aldri så lite logestikk problem. Nordlandshesten er ekstremt avhengig av ponnien. Har ekstrem seperasjonsangst. Hvordan skal vi gjøre byttet av hest best mulig? Har ikke noe lyst å bare ta ponnien fra han, (blir helt fra seg når han ikke ser ponnien)sende den hjem for så å la ham stå alene igjen og så introdusere den nye. Men så tenker jeg også at om vi gjør byttet her på tunet, vil han da muligens bli så fra seg av å se ponnien dra at han ikke vil godkjenne den nye? Trenger han å stå alene en dag eller to før vi henter den nye? Hva villle dere gjort. Er ikke et alternativ å beholde ponnien, da han er regelrett farlig for våre barn.
    Haster litt, så om noen har noen gode råd, rop ut!!

Ismuler i Haavemoen! duredillen sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2008
    Sted
    Lillehammer
    Alder
    34
    Bilder
    105
    Hvorfor ikke bare ha alle tre en ukes tid, og så sende hjem shettisen?

Et praktisk spørsmål: Hvilket kjønn er den nye?
    Hvis det er hoppe, må hingsten bort uansett.
    Er det vallak/hingst kan det også bli spetakkel hvis shettisen er skikkelig hingstete.
    Hvis nl-hesten er alene en dag eller to - vil han sikkert bli veldig glad for en ny stallkamerat.

Det er en hoppe vi skal hente, så å ha de sammen er ikke aktuelt. Tenker litt sånn at det kan gå mye bedre med introduseringen av hoppen om han står alene i en dag eller to også, men er ikke keen på at han skal ha det så kjipt. Han har stått mye alene i sitt liv, så seperasjonsangsten sitter veldig dypt. Kan ikke ha han inne i stallen for da er jeg redd han kommer til å skade seg. Så da blir det å ha han på beitet i et døgn, der jeg ser for meg at han løper rundt å stresser livet av seg. Ikke noen ideel situasjon dette:( Aller helst skulle vi fått gjort "byttet" i løpet av en dag, at han da bare må stå alene en liten stund, men er så usikker på om han vil godta en ny hest sånn uten videre.
    Hva ville dere gjor i min situasjon?

Nå trenger jeg noen gode råd av dere her!! Haster litt...

Jeg hadde bytta samme dag. :)
    Hent hoppen, ta ut shettisen, slipp inn hoppen og kjør shettis hjem. Han blir sikkert så opptatt av hoppen at han ikke legger nevneverdig merke til at shettisen drar.

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Trenger stallplass i Osloområdet (haster litt)
    Av Winter i forumet I stallen
    Svar: 4
    Siste innlegg: 22-10-2009, 20:28
  2. Dere som kan litt om foring, jeg trenger litt tips.
    Av Lovise_Felex i forumet Fôring
    Svar: 23
    Siste innlegg: 22-10-2008, 00:46
  3. Trenger litt hjelp, haster! Rett på gress, dilemma.
    Av Mandarinhest i forumet Utegang/beite
    Svar: 8
    Siste innlegg: 08-06-2008, 11:38
  4. Svar: 8
    Siste innlegg: 19-10-2007, 22:52
  5. Jeg trenger gode forslag av dere alle sammen!!!
    Av Birre i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 34
    Siste innlegg: 14-04-2007, 10:12

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg