Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Pratemedlem Malene_Fiola sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Trondheim
    Alder
    26
    Bilder
    8

Mattilsynet avlivet feil hest - nekter å betale erstatning til ei

Hestejente med ny midlertidig fôrhest, som venter på anledningen til å kjøpe drømmehesten

Ja det hørtes jo veldig smart ut... hmm!

Lei sak.

For det første synes jeg artikkelen mangler oppfølgingsspørsmål til eier om hvorfor beskrivelsen av hesten var feil, eller om den i det hele tatt VAR feil. For det andre, lurer jeg på hva som skjedde med hesten som ble sendt på transport til eier i stedet for vallaken.

Ut over det, synes jeg egentlig det er veldig bra at det reageres mot Mattilsynet. Selv om det ofte er sutring om manglende innsats fra deres side, som sjelden fører til noe, er dette en sak som kan sette fokus på en annen side ved tilsynet og vise at det heller ikke går riktig for seg når de aksjonerer. Det er ikke første gang vi leser om at det er aksjonert mot dyrehold uten at det er belegg for det, og samtidig hører vi om dyr som lider i det stille fordi noen kjenner noen som kjenner osv.

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Mye som høres merkelig ut i den artikkelen ja, så synes det blir interessant å følge saken videre. Står også at de fleste dyrene som ble avlivet, var i greit hold. Også lurer jeg på hva greia er mellom damen og Mt? Hun sier jo de har hatt dette pågående i flere år, at de kommer og avvikler dyreholdet. Er hun ikke frisk, eller er det noen som driver kampanje mot henne?

Artikkelen reiser flere spørsmål enn den gir svar.

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Siter Opprinnelig skrevet av flaana Vis innlegg
    Jeg håper hun er skrullete, og at ikke MT gir etter for press fra naboer etc og tar seg 'friheten' å avlive noens dyr sånn uten videre. Da kan det skje hvem som helst, når som helst.
    Det du skriver sist her, er det jeg hører at skjer rundt omkring jo. Blant annet ble familien til hestepasseren min av med sauene på grunn av bygdetrollet. De slapp heldigvis å avlive, men det var heller ikke noe galt med holdet (100 meter lenger bort står sauer på en annen gård, med dårligere forhold, og enda 100 meter bort står en bøling kuer på "utegang" hele året med en trang låve som eneste skjul).

Men jeg håper jo ikke at det er tilfelle i denne saken også.

Denne saken har pågått lenge lenge, og det har vært mye frem og tilbake. En familie hadde rett og slett for mye hest, noen så bra ut, andre så forferdelige ut. Enda godt at dyreholdet der ble avviklet for det hadde virkelig gått for langt.

Hva dette spesifikke tilfellet angår så er det virkelig trist at jenta måtte miste hesten sin på denne måten.
    Ingvild Oline

*FJORDHEST* JeanetteU sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2010
    Sted
    Elverum, Hedmark
    Alder
    28
    Herregud, latterlig at dem ikke gjør opp for seg når dem har gjort en feil syns jeg. Ja blir spennende å følge saken videre ja, noe muffins er det her syns jeg!

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Hest som nekter å galoppere.
    Av aleksandraogmeduza i forumet Generell ridning/trening
    Svar: 25
    Siste innlegg: 15-03-2013, 21:56
  2. Hest som nekter å gå inn i ridehall og bane. Hjelp!
    Av 200silje i forumet Generell ridning/trening
    Svar: 20
    Siste innlegg: 02-06-2012, 23:35
  3. Hest som nekter og gå på tur alene!
    Av 200silje i forumet Hestepsykologi og atferd
    Svar: 28
    Siste innlegg: 04-03-2009, 11:48
  4. Barfothest avlivet av mattilsynet
    Av Missgadget i forumet Høver og hovpleie
    Svar: 352
    Siste innlegg: 01-09-2008, 15:32

Regler for innlegg