Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 3 av 3

Første stevne :)

Hei!

Jeg skal starte mitt første stevne med ponnien min. Dette er ett klubbstevne.
    Jeg lurer veldig på hvordan ridehjelm som er lovlig. Jeg har brun hjelm, har jeg lov å starte med den? Hvilken stevneklær skal man ha på seg? Skal det være hvit sjabrak? Er det lov med hvit sjabrak med pynt på? Hvite hansker? Trenger egentlig tips om det meste med stevne!

Det er både dressur og sprangstevne

Tusen takk på forhånd!
    Sist endret av Birre : 18-08-2013 kl 16:20 Årsak: Rettet overskrift

Kan vere veldig greit å lese litt i Konkurransereglementet som du finn på rytter.no :) Kanskje er det nokon i rideklubben/stallen din som har starta stemne før som du kan spørre? :)

På klubbstevne er det viktigast at du har trygt og reint utstyr. Du kan ri med den brune hjelmen. På klubbstevne treng du ikkje ha stevneutstyr, men ha ein enkel, rein einsfarga genser og rein ridebukse, samt hanskar. Prøv å unngå sterke fargar, ha svart/blå/brun/kvit. Du må ha ridestøvlar eller sko med hæl og chaps/støvleskaft med glidelåsen bak på leggen. I sprang får du ikkje lov til å ha pisk som er lenger enn 75 cm. Du treng heller ikkje ha kvit sjabrak, men ha ein som er rein. Pynt på sjabraken er heilt ok :)
    linndi&tanja <3 go'jentene

Det er ikkje påbudt med kvit sjabrakk på noko stemnenivå faktisk. Det er kun ei myte/norm som til slutt nesten har blitt ein regel.

Elles er det lurt som Ida skriv over her å lese i reglementet. Du finner regler om antrekk i både KRI og i dei aktuelle grenreglementa. Lurt å lese litt. Det lærer man av.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. vårt første stevne
    Av baltomin i forumet Diverse
    Svar: 7
    Siste innlegg: 12-01-2010, 14:53
  2. Første stevne for hesten
    Av Guuroo i forumet Konkurranseridning/stevner
    Svar: 5
    Siste innlegg: 16-11-2008, 18:53
  3. Skal på mitt første D-stevne
    Av Henarn i forumet Sprang
    Svar: 22