Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 26

Jeg skal stille hest (shetlandsponni) for første gang!

Guttungen min ble ponnieier bare 5 mnd gammel :) En fantastisk dyktig, pen og trivelig shettis. Ho er nok for høy og utypisk til å få god uttelling på utstilling, men jeg vil nå prøve en gang i alle fall, bare for morro. Ho er 15 mnd nå, og jeg har akkurat meldt oss på til Dyrsku'n i Seljord 14.-15. september.

Jeg har veldig lite peiling på hva jeg har i vente.. Jeg øver på å leie henne ved siden av meg både i skritt og trav, vende bort fra meg, stå helt stille og sette føttene riktig. Er det noe annet jeg bør øve på?
    Charlotte korrekt oppstilt mindre.jpg

Tren på å få henne godt nok fram i trav slik at kvaliteten vises :) Synes den ser veldig pen ut, men jeg er ingen utstillingsdommer :)

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Lykke til forresten :)

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Synes nå det ser ut som en veldig fin åring jeg :) Litt mer spedlemmet enn min åring ser det ut til, men din har mer hals hvertfall :) Åringer er vanskelig!
    Hva er stammen på henne? Flere bilder?

Masse lykke til på utstilling! Det er jo så gøy! Skal stille min åring neste helg :)

Takk for tips! Ja, vi trener på å sette beina riktig, med den åpne siden mot dommerne :) Ho er superlett å jobbe med, så ho står stille løs mens jeg kan gå rundt og løfte opp og flytte alle beina i riktig posisjon.. Skulle jeg endra noe på beinstillinga i forhold til dette bildet?
    Ja, jeg ser nå at ho har litt kraftigere nakke enn jeg trodde, så det er vel vel rasetypisk igjen? Ikke lett å vite, hehe. Det blir spennende å stille!
    Ho heter Ponnyhaugens Charlotte, og er etter Teodor og Tusse Lotte.

Siter Opprinnelig skrevet av Linda Vis innlegg
    Skal stille min åring neste helg :)
    Hvordan gikk det med dere?!

Her er min 3-års hoppe (åring på bildet). Ganske nakke på henne. Hun ble stilt ca en mnd etter dette bildet ble tatt, og fikk veldig god kritikk.

Så åringen min, som skal stilles til lørdag, så vet ikke enda hvordan det går

Der er det ikke mye nakke enda. Hun ble stilt i januar, og fikk også veldig god kritikk, men trenger jo ikke få det nå.

Ponnien din står jo ganske riktig, men jeg stiller de opp som jeg har gjort på bildene mine, er det jeg ser andre stort sett gjør også.

Så artig! Endelig noen som har samme rase og bilder av dem oppstilte :) Jeg ser du har frambeina på dine parallelt. Jeg trodde de også skulle splittes litt, slik at begge beina syntes? Men jeg er enig med deg, dette er denne posituren jeg ser på de fleste bilder. Hm.

Fine ponnier du har, altså! Det blir spennende på neste utstilling, hva slags kritikk åringen din får. Jeg synes nakken er pen, men det er ikke lett (for meg) å vite hva som er rasetypisk. Jeg har ikke satt meg inn i dette før jeg (guttungen) fikk ponni selv.
    Sist endret av Silledille : 14-08-2013 kl 21:09

Det står dette i reglementet "Tyngden skal hvile likt på alle fire bein, med andre ord skal beina hverken være understilt
    eller bakoverstrukket. Dommeren skal se alle fire bein. Nærmeste frambein skal være ca en hovlengde foran det andre frambeinet, og nærmeste bakbein ca en hovlengde bak det andre bakbeinet."

Men folk flest stiller som sagt med begge frambein likt. Kanskje det ser litt penere ut? Veit ikke hvorfor jeg :) Aldri hørt en dommer si noe på det hvertfall.

En hovlengde bak, altså! Men det greier vi fint :) Og avslappet, med tyngden likt på alle beina. Veldig bra -og logisk :) Takker!

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Å stille ut en gammel hest for første gang.
    Av Stall-Vinga i forumet Kåring og utstilling
    Svar: 5
    Siste innlegg: 13-08-2009, 22:54
  2. Jeg skal starte distanse for første gang!
    Av Mathilde i forumet Distanseridning
    Siste innlegg: 09-05-2009, 14:10
  3. Første gang man skal laste en hest
    Av IngvildK i forumet Transport av hest
    Siste innlegg: 09-04-2007, 19:52
  4. når hesten skal ha rytter for første gang
    Av ZK i forumet Generell ridning/trening
    Svar: 16
    Siste innlegg: 20-01-2007, 08:15

Regler for innlegg