Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11

Dressursal til bred hest m/bred ryggrad

Er på utkikk etter ny dressursal til shirehesten min, da den jeg har begynner å bli noe smal i bommen, har idag en Bates New dressursal som kun går til bomvidde x-vid, jeg syns også kanalen er i minste laget til han selv om kanalen er 4 fingre.
    Jeg har lurt litt på Bates Wide, men er åpen for andre forslag!

Kom over denne, noen som har erfaring med den? Har en bred kanal & enorme bomvidder: http://www.skoies.no/m#product/6969
    Somewhere between reality and a unicorn,
    Between Pegasus and the Earth.
    Here, noble, thundering with feathers flying is the fabled Clydesdale.

En venninne har en JC saphir som er blokket ut til 37 i bommen til sin tønne :) Veldig bred og god kanal, og en god sal å ri i også :)

Min forhest på 180 har en slik sal. Den har ekstra bred kanal, store puter og anbefales til store hester med bred ryggsøyle
    og muskelsatt manke. Eier skryter hvertfall uhemmet av den. Kjøper du den fra Storbritannia er det omtrent halvpris, men
    også Norsk Salse nter forhandler disse. De har justerbare klosser og bommer, så det gir jo litt flere muligheter.

http://www.kentandmasters.co.uk/inde...dressage-range

Ville anbefalt en bates wide. Shirehester blir bare bredere og bredere med årene, og du vil nok kunne trenge xxxx-vid etterhvert, med mindre din er ekstremt sped :P
    Min lille baby ♥
    Gikk stille bort 19. mars 2012, 6 år gammel og i mitt eie 6 måneder og 3 dager av dem...

I don't have a short temper, I just have a quick reaction to bullshit.

Siter Opprinnelig skrevet av Embliss Vis innlegg
    En venninne har en JC saphir som er blokket ut til 37 i bommen til sin tønne :) Veldig bred og god kanal, og en god sal å ri i også :)
    Denne skal jeg sjekke ut!

Siter Opprinnelig skrevet av HegeMarie Vis innlegg
    Min forhest på 180 har en slik sal. Den har ekstra bred kanal, store puter og anbefales til store hester med bred ryggsøyle
    og muskelsatt manke. Eier skryter hvertfall uhemmet av den. Kjøper du den fra Storbritannia er det omtrent halvpris, men
    også Norsk Salse nter forhandler disse. De har justerbare klosser og bommer, så det gir jo litt flere muligheter.

http://www.kentandmasters.co.uk/inde...dressage-range
    Dette er samme produsent som Thorowgood ja? Jeg har en T4 Cob men den er for smal i kanalen, så litt usikker på denne her

Siter Opprinnelig skrevet av Emma & Elana Vis innlegg
    Ville anbefalt en bates wide. Shirehester blir bare bredere og bredere med årene, og du vil nok kunne trenge xxxx-vid etterhvert, med mindre din er ekstremt sped :P
    Min er ganske spe iforhold til deres faktisk! De kan ikke sammenlignes :p
    I utgangspunktet er det Bates wide jeg vil ha som jeg skrev ovenfor, har jo en Bates nå & er veldig fornøyd med den, men det er noe med Bates/Wintec bomjerna jeg ikke liker helt. Fordelen er jo at den er veldig justerbar mtp. Bomjern & innlegg. Vanskelig dette her altså

Jeg er kjempefornøyd med min wintec wide!:) Den har bred kanal og fåes med ekstra vide bommer. For meg er det ett pluss at den har cair system. Da slipper jeg å tenke på omstopping. Vi har dessverre ingen tilgang til salmakere her jeg bor, og det blir fort dyrt og upraktisk å sende den over fjellet.
    Mvh Cathrine

Jeg ville ikke anbefalt Bates Wide lengre :( Var til saltilpasser med tønna mi, og denne salen. Om du ser på putene under så går de i rett linje hele veien, mens de helst skal bli videre ved skulderen. Dette var veldig ugunstig mente saltilpasseren, ettersom skulderen vil da slå borti salputen hele tiden. Jeg fikk faktisk beskjed om at Bates Caprilli var bedre å bruke, selv om den ble for smal.
    KALDBLODSPOWER<3

Trekker opp igjen denne.

Noen som har erfaring med Heritage Quendra Wide dressage? Er den skikkelig vid foran?

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Hvilken sal til bred hest?
    Av Golden Vix i forumet Utstyr
    Svar: 18
    Siste innlegg: 18-06-2013, 11:16
  2. Dressursal til bred hest?
    Av Sandra1991 i forumet Utstyr
    Svar: 6
    Siste innlegg: 02-12-2010, 00:46
  3. Dressursal med bred forvissel
    Av Gro og hestene i forumet Utstyr
    Svar: 17