Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16

sprang med drektig hoppe?

Er det farlig å hoppe med en drektig hoppe? Hun er ikke vant med å hoppe, men synes det er utrolig gøy! Jeg har bare hoppet med henne i trav og har ingen planer om å hoppe i galopp. Men er det farlig for føllet at moren hopper? Har hørt at det er større sjans for at hun kaster føllet da? Mens andre sier at det ikke er farlig visst hoppa synes det er gøy...

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    40
    Bilder
    79
    Om hoppen stresser i sprangen ville jeg ikke gjort det, men om hun er avslappet og fin vil jeg tro det går fint. Selv hoppet jeg med min til hun var 6 mnd drektig, startet stevner også.

Derfor jeg ikke vil hoppe i galopp. Hun blir veldig ivrig og stressa når vi skal galoppere. Men hun blir ikke stresset av sprang, hun synes bare det er veldig morro! Hun er vel ca 7 uker på vei og har stått på beite i to uker, tenkte jeg skulle vente ett par uker til iallfall, før jeg hopper. Da blir det uansett ikke høyere enn 45, maks 50

Siter Opprinnelig skrevet av Camillasmija Vis innlegg
    Derfor jeg ikke vil hoppe i galopp. Hun blir veldig ivrig og stressa når vi skal galoppere. Men hun blir ikke stresset av sprang, hun synes bare det er veldig morro! Hun er vel ca 7 uker på vei og har stått på beite i to uker, tenkte jeg skulle vente ett par uker til iallfall, før jeg hopper. Da blir det uansett ikke høyere enn 45, maks 50
    Hvis hun blir stressa av å galoppere kan det være lurt å vente med å lære inn galoppen (synes jeg så en tråd om det også).

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Jja, hadde tenkt til det. Ville bare vite om noen hadde tips ville prøve å finne ut om det er jeg som gjør noe feil....

Vi hoppet ikke med vår da hun var drektig. Ble frarådet det fra flere veterinærerer. Vet også om ei som hoppet med hesten som mistet føllet.

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Hadde jeg hatt en hoppe som ikke var trent innen sprang fra før, og var i "beiteform" så ville jeg ha droppet det.
    Har man en hoppe som er jevnlig trent innen ridning og sprang så ser jeg ikke på det som et problem.
    Team Terror

Liisa&Ulvar

Hun er trent mens hun har stått på beite. Rideturer i skritt og trav

Hun er brukt som ridehest iallfall siden september 2012, har hoppet med henne et par ganger før hun ble drektig... Men er bom arbeid farlig da? Trave over 4 bommer?

Bomarbeid er nok ikke noe farlig, men alt med måte :)
    Så lenge hun ikke er vant til slik trening fra før så ville jeg nok ikke ha gjort det så ofte og lenge av gangen.
    Team Terror

Liisa&Ulvar

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Drektig hoppe bedekker brunstig hoppe
    Av IngaSN i forumet Avl og oppdrett
    Svar: 2
    Siste innlegg: 18-04-2011, 20:51
  2. Drektig hoppe og sprang
    Av Mathilde i forumet Avl og oppdrett
    Svar: 2
    Siste innlegg: 07-02-2011, 20:46
  3. Å ri på drektig hoppe?
    Av Aya i forumet Avl og oppdrett
    Svar: 5