Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17
    Pratemedlem Malene_Fiola sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Trondheim
    Alder
    27
    Bilder
    8

Barfot vinterstid

Hei! Dere som har barfothester, hva gjør dere på vinteren med hestene deres? Der hvor jeg bor kan det f.eks bli den isholka hvor jeg ikke tørr å ta ut hesten med mindre den har sko. Men i fri tilstand, så har jo ikke hestene sko, og i løpet av alle verdens år så må jo hestene ha forsert snø og is, og overlevd. Men jeg opplever ikke at barfothester får godt feste på is! Noen her som opplever at de får godt feste barfot på vinterføret?
    Hestejente med ny midlertidig fôrhest, som venter på anledningen til å kjøpe drømmehesten

Den lille hoppa jeg hadde barfot hun sklei jo, men hun jobbet superfort med beina så hun ikke falt. Men syns ikke det er optimalt.
    Har ikke erfaring med det ellers egentlig, litt kjedelig å måtte ha på boots på hesten hele tiden, med fare for langsiktig gnag, ubehag eller at de detter av?:S
    Eg tenker bærre høyt!
    Ada og Muledyra

PitaPata Horse tickers

http://www.facebook.com/pages/Tattin...67922769914895

Danica Athene 1997 ~ 2012 Borte gjemt, men aldri glemt

Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Trondheim
    Alder
    27
    Bilder
    8
    Noen ganger hadde jeg kun sko framme, og jeg fikk hjertet i halsen hver gang bakbeina sklei, så man kjente at hele bakparten for hit og dit... Så, for min del fungerer barfot IKKE vinterstid.
    Hestejente med ny midlertidig fôrhest, som venter på anledningen til å kjøpe drømmehesten

Nei, men så er det mange som har dem barfot, kanskje det er mindre holke?:o
    Ellers sa er det jo noe med at kanten på hoven fungerer som en stor brodd? Fungerte til en viss grad på min helt til isen ble steinhard.
    Ada og Muledyra

PitaPata Horse tickers

Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Trondheim
    Alder
    27
    Bilder
    8
    I møre og romsdal og deler av sogn og fjordane er det ganske ille holke hvertfall. Har observert hester som kom fra andre steder i landet, som gikk barfota hele året, og som slet ganske hardt da vinteren og isen kom. Og noe av isen i Trondheim syns jeg var ekkel å forsere tilogmed med brodder...

Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Trondheim
    Alder
    27
    Bilder
    8
    Jeg har hørt om en slags sugekoppeffekt, men har til gode å oppleve den!

Strør der hestene beveger seg, har uteområder uten is å tilby hestene og bruker boots med pigg når vi skal ut om det er holke. Personlig synes jeg det er en uting både for folk og hester uavhengig om de har sko eller ei at man er så elendig til å strø på de fleste staller. Kan jo brekke lårhalsen av å gå ut av bilen enkelte steder og så skal man leie hest over det underlaget?

Før hadde jeg sko på Lydia om vinteren. Men min tidligere fôrrytter har holdt henne barfot, så jeg har tenkt å fortsette med det siden det fungerer bra. På isete dager satser vi på boots som også kan monteres brodder på :) jeg får se åssen dette går til vinteren.

Jeg har alltid hatt Evita barfot og har aldri brukt boots, men klart hun sliter på de verste holkedagene her på Østlandet. Da rir jeg enten utenfor veien, altså på ubrøytet sti eller jordekanten el, eller så lar jeg hesten stå de aller verste dagene. Uteområdene hun har stått på har stort sett vært greie, og så har de blitt strødd ved fôringsplassen og over gårdsplassen etc.

Her er det nemlig holke omtrent hele vinteren -.-
    Jeg vil gjerne ha hesten barfot hele året, men jeg er så livredd, virkelig livredd for at noe skal skje. (ja jeg er overhysterisk og ja barfot er best!)
    Kjører nå begge deler, sko foran og barfot bak inntil vi får passende boots.
    Ada og Muledyra

PitaPata Horse tickers

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Vanning av høy vinterstid?
    Av Bente & Etanec i forumet Fôring
    Svar: 14
    Siste innlegg: 09-11-2011, 08:53
  2. Sur hest på vinterstid
    Av Julie og Kamy i forumet Hestens stell og helse
    Svar: 11
    Siste innlegg: 12-01-2011, 07:12
  3. Bergen vinterstid
    Av Mari i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 13