Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12

Tråd: stamtavle

stamtavle

Hei jeg har en varmblods traver, og lurer litt på stamtavlen om det er noen som kan fortelle litt om den? Har ikke peiling på det,å bruker han som ridehest. Men hadde vært artig å hvite litt mer om slekta hans :) Han hvit pass på han siden eieren til mora ikke leverte inn papirene på han som føll. Han ble solgt uten papira og jeg er vel eier nr 5.

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    40
    Bilder
    79
    Hehe, da er det vel en fordel å i det minste skrive inn hestens navn og foreldrene hans

seff men ville se om noen vil svar. skal selvfølgelig skriv navnet på mora og farn :) hesten min etter dem er ikke registrert i dnt

Tur kompiser Tone sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Bodø
    Alder
    38
    Bilder
    24
    Hvitt pass så er han vel neppe registert i dnt? Men ja navn er en fordel og vite
    Ingen fester
    Ingen fritid
    Ingen framtid?

"I reject your reality, and substitute my own" - Adam Savage

vet hva moren og pappaen heter. Ønsker bare å hvite om slekta hans. Om det evt er noen kjente travere?Artig å hvite litt om slekta hans :) mora heter yankee lobella og pappen freezing cold.

Han er registrert som ridehest siden jeg ikke finner dem som hadde han som føll. Må ha et pass for å kunne starte stevner med han. Men som traver hadde det vært gøy å hvite litt om dem som er i slekta hans :)

Mor: http://www.travsport.no/Andre-elemen...yankee+lobella

Far: http://www.travsport.no/Andre-elemen...=freezing+cold

Her står navnet på oppdretter og siste eier til mor, så skal jo gå an å søke de opp og få informasjon på den måten?
    Travlinjer kan jeg ellers uttale meg lite om, desverre..
    Hvil i fred, Chipollini ♥ 1.7.1998 -18.4.2012 ♥

Nye drømmer, nye håp! ♥ Aurora og Dalton ♥

Hvis du går inn på denne linken, finner du hesten dins stamtavle satt opp.

Der kan du også trykke deg inn på de ulike hestene, og se hva hoppene har produserrt, både som mor til mormorsmor.

Sånn rent generelt kan jeg si at moren er av gammelt, og noe utradisjonelt slag. Har kommet veldig få travere ut av dette slaget (altså gode hester), men moren har et avkom som absolutt er av det positive slaget: Yankee Kosmos. Den beste i dette slaget, hvis man sporer linjene helt fra mormorsmor, er faktisk en pacer i statene.

Faren, Freezing Cold, har en gullkantet stamtavle. Morslaget hans er noe av det bedre man finner, med hedershesten Lady Ann Reed i tredje ledd. Veldig mange avlshingster og topphester kommer fra denne linjen. Farslinjen er også solid, med evigproduserende Supergill som farfar. Freezing Cold selv har derimot produsert vel dårlig, og var en flopp i avlen. Typemessig, så gir han gjerne litt store, tunge avkom. Hadde et avkom etter ham på en av stallene jeg jobbet, den var ikke så verst, og vant noen v75 etc. :)
    Sist endret av TonjeS : 25-06-2013 kl 11:04

Siter Opprinnelig skrevet av wangii Vis innlegg
    Mor: http://www.travsport.no/Andre-elemen...yankee+lobella

Far: http://www.travsport.no/Andre-elemen...=freezing+cold

Her står navnet på oppdretter og siste eier til mor, så skal jo gå an å søke de opp og få informasjon på den måten?
    Travlinjer kan jeg ellers uttale meg lite om, desverre..
    Har som sakt prøvd å lette etter dem, har vært inne å sett på mora på dnt. han er registrert som ridehest, så noe registrering i dnt ønsker jeg ikke.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Stamtavle?
    Av Andrea&Gandur i forumet Islandshest
    Svar: 7
    Siste innlegg: 03-02-2011, 23:00
  2. Finne stamtavle?!
    Av tove i forumet Islandshest
    Svar: 6
    Siste innlegg: 05-03-2010, 17:08
  3. Stamtavle
    Av Moon&Cæsar i forumet Etterlysninger
    Svar: 13