Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 28

Knekt lilletå - myte å la den gro selv?

Har knekt lilletåa og lurer på om det er slik de fleste rundt meg sier- ikke noe å gjøre ved (la den gro sammen av seg selv), eller er det slik at det må utredes på legevakta?

Leser på vg-forum at flere mener det skal røntges og gipses, og at deler av foten også gipses samtidg. Det orker jeg ikke. Bruddet kjennes som det sitter i beinet mellom første og andre ledd. Er også der det er mest hovent.

Har teipet den, gjør ikke veldig vondt annet enn hvis jeg insisterer på å bøye den ordentlig.

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Knekt lilletå - myte å la den gro selv?

Jeg brakk storetåa og gjorde ingenting med det.. Var ikke det lureste!

Jeg kjenner en del som har knekt lilletåa, og .. Det er lilletåa :p Vær snill mot den så går det sikkert bra, MEN jeg vill virkelig ha tatt en tur til legen selvom

Har stilt samme spørsmål på face, og der sier "alle" at den gror fint av seg selv, hvis ikke den står i feil vinkel. Og det gjør den ikke. Er som ei lita, bløt bønne som ligger inntil den andre tåa. Har teipet dem sammen for å stabilisere og ser for meg en ukes tid i store sko

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Dølahest - så klart! jen86 sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2007
    Sted
    Molde
    Alder
    31
    Bilder
    1
    Er temmelig stor forskjell på lille- og storetå. Har selv knekt lilletåa, og gjorde som deg, tapet sammen med "nesteminste", og det gikk kjempebra. Har også alltid hørt at det kun reponeres ved feilstillinger, ellers gjøres ingenting.
    Ei merr e no ei merr, om ho går på to eller fire

Takk for at du deler erfaringen din Jen86. Hvor lang tid tok det før den var grodd/smertefri ved bøying? Har nettopp fått lov av forlovdeden å låne hans sko de neste dagene - han har brede føtter, så håper jeg får plass nok

eg knakk tåa ved sidan av lilletåa, og var på røntgen. Dei gjorde ingenting men fekk beskjed om å ha støttebandasje rundt fotblad+ankel i to veker. Eg måtte også gå på krykker då eg ikkje klarte å gå ordentlig på foten. Men eg hovna veldig opp i heile fotbladet då.
    linndi&tanja <3 go'jentene

Det er vanlig å la en lilletå gro av seg selv, om den ikke står i grov feilstilling.
    Knakk en lilletå selv i høst. Teipet den og brukte sko med litt stivsåle, gikk så bra at. Men det var ganske vondt og hovent i nesten 14 dager.

God bedring!

Storetå og lilletå kan ikke sammenlignes :) Som Flaana sier, storetåeen er viktig for balansen.

Da ser det ut som du har fått de fleste rådene "Doktor T." også ville gitt. Lykke til

Dølahest - så klart! jen86 sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2007
    Sted
    Molde
    Alder
    31
    Bilder
    1
    Hmm, nei, hvor lang tid tok det? Er noen år siden... men 2-3 uker kanskje? Kan ikke huske at jeg testa om det var vondt å bøye skikkelig da, så hvor lenge det var vondt, vet jeg faktisk ikke.
    Ei merr e no ei merr, om ho går på to eller fire

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Erfaringer med knekt/frakturert finger
    Av GryCat i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 35
    Siste innlegg: 27-10-2011, 21:55
  2. sannhet eller myte.. om man?
    Av Sol i forumet Diverse
    Svar: 32
    Siste innlegg: 01-04-2010, 02:45
  3. Knekt salbom noe å gjøre med?
    Av berith i forumet Westernridning
    Svar: 9