Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Junior Member Rebecca Dahlgren sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2011
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Alder
    29

Hva burde jeg gjøre?

Skal snart starte første stevne med nye gampen min, men har et slags dilemma.
    Hun mangler en del muskler enda så galoppen hennes blir veldig rask, arbeidsgalopp eksisterer ikke
    Får dermed ikke til å roe henne ned, og klarer heller ikke å justere steglengden, noe som lett kan føre til feilsatsninger mothinder.
    Spørsmålet mitt er da hva jeg burde gjøre på stevnet? Ruse rundt i rask galopp eller roe ned og heller trave mot hindrene?

Starte et program som ikke involverer galopp eller vente til hesten er klar. Man bør ikke kreve mer av hesten enn den klarer.

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Ser nå det er sprangforum. Ikke starte før hesten er klar, har den ikke styrke til å bære seg i galoppen skal den da ikke starte et sprangstevne? Eller, 80 cm og trav går kanskje? Skjønner ikke helt problematikken jeg

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Ble medlem
    Jul 2011
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Alder
    29
    Tenker vel mest på hva som er best for hesten, og hva andre tenker/synes om å se noen starte 80 og trave seg gjennom mesteparten av banen, hehe

Hun hopper jo alt da, så hun hadde nok klart seg gjennom banen i racergaloppen sin (blir jo sååå gira når det er hinder på gang ),men jeg like å ha kontrollen på stegene så foreløpig synes jeg trav er best for MEG :)

Men hvem vet, er fremdeles 3 uker til stevne, så kanskje vi får litt kontroll på galoppen til da :)

Hiv deg med i det du føler deg klar for. Stevne kan taes som trening, og ikke se på det som en stor konkurranse når du sitter på en hest som ikke er helt klar. Kanskje still ukonk? Trenger ikke pushe hesten til mer enn den er klar for, selv om det er stevne.. Gjør akkurat som på trening. Nå vet ikke jeg hvilke høyder du sikter til da

Ble medlem
    Jul 2011
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Alder
    29
    Siter Opprinnelig skrevet av Linoo Vis innlegg
    Hiv deg med i det du føler deg klar for. Stevne kan taes som trening, og ikke se på det som en stor konkurranse når du sitter på en hest som ikke er helt klar. Kanskje still ukonk? Trenger ikke pushe hesten til mer enn den er klar for, selv om det er stevne.. Gjør akkurat som på trening. Nå vet ikke jeg hvilke høyder du sikter til da
    Dette er bare clear round, og tar det som trening for å kaste oss ut i konkuranseverdenen. Litt for å se hvordan hun er i slike situasjoner, og litt for å utfordre meg selv og prestasjonsangsten min
    Jeg er jo pissnervøs for har ikke starta en stevne på 8 år :O

Er en 6 år gammel fjordinghoppe foressten om det var interessant Målet er NM om et par år

Siter Opprinnelig skrevet av Rebecca Dahlgren Vis innlegg
    Dette er bare clear round, og tar det som trening for å kaste oss ut i konkuranseverdenen. Litt for å se hvordan hun er i slike situasjoner, og litt for å utfordre meg selv og prestasjonsangsten min
    Jeg er jo pissnervøs for har ikke starta en stevne på 8 år :O

Er en 6 år gammel fjordinghoppe foressten om det var interessant Målet er NM om et par år
    Ri du! Ta deg den tiden du trenger i løpet av runden, så går det supert

Ja, du kan vel trave deg gjennom også muligens. Fordelen med å gjennomføre stevnet er at du vil få tilbakemeldinger på dommerskjema om hva som jobbes videre med. Se på det som et utgangspunkt du kan bygge videre på :)

Og husk - hesten blir iallfall ikke sterkere av å ikke prøve. Det er bare å prøve og ri runden i galopp, så blir den sterkere og sterkere for hver gang

Ble medlem
    Jul 2011
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Alder
    29
    Får ta galoppen som den kommer tenker jeg :) I dressur så er hun mye bedre, galopperer litt rolige da. Men hun er jo sååå glad i å hoppe så energien hennes blir deretter når det er hinder på gang, hehe :)
    Trener mye på å roe henne ned mellom hinder, bomarbeid, volter osv.
    Blir gøy å komme oss ut i konkuransseverdenen hvertfall, få tilbakemeldinger og slikt :)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Svar: 44
    Siste innlegg: 16-10-2010, 00:28
  2. Svar: 13
    Siste innlegg: 02-12-2009, 10:04
  3. Burde de ha utelys?
    Av Mandarinhest i forumet I stallen
    Svar: 10
    Siste innlegg: 28-11-2006, 21:35

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder