Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 26

Tråd: Biting

Pratemedlem Malene_Fiola sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Trondheim
    Alder
    26
    Bilder
    8
    Siter Opprinnelig skrevet av Birre Vis innlegg
    Og det hjelper ikke når du "tar igjen"?
    Hun gir seg akkurat da, men det kan komme igjen senere på dagen. Men der og da slutter hun, om det er litt tydelig.
    Hestejente med ny midlertidig fôrhest, som venter på anledningen til å kjøpe drømmehesten

Jeg henger meg litt opp i det med den "rotingen" hun driver med. Om hun har karies i tennene som gjør at fòret pakker seg og at hun kan ha tannverk? Nei, det er umulig å vite uten å undersøke hesten. Om det er lenge siden den hadde tannsjekk så hadde jeg startet der, om man går for å finne ut av om hun har plager av noe slag.

Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Trondheim
    Alder
    26
    Bilder
    8
    Jeg kan finne ut når den sist hadde tannsjekk hvertfall. Jeg har vært borti hester som roter med mulen før, f.eks i hår, men da har det kanskje endt med det, eller at hesten har sleika, men i dette tilfellet kan det ende med biting.
    Hestejente med ny midlertidig fôrhest, som venter på anledningen til å kjøpe drømmehesten

Usosial tulling flaana sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2007
    Sted
    Forblåst sted sørpå
    Er hun vant med å få godbiter? Min bortskjemte sak kan rote med mulen på klær slik du skriver, men biter aldri. Hun bare vet jeg pleier ha godbiter i lommen

Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Trondheim
    Alder
    26
    Bilder
    8
    Nei, vi gir hestene der veldig sjeldent godbiter, og får de noe er det snakk om i krybbba eller i bøtte.

Biting

Det der med gi godbit = biting tror jeg lite på. Jeg har hatt 7 hester i mitt liv og alle har fått godbiter fra hånden (bruker det mye i trening). Ingen av dem har bitt.

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

ser snart bare flekker ;) Dunjar sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Årnes
    Alder
    32
    jeg har en valakk som har bitet masse, har skrevet en tråd om det på adferdstråden. Det som løste det hele for oss, var å ha litt leverpostei i umiddelbar nærhet, så når hesten beit, så var jeg kjapp og dyttet dette littegrann i munnviken hans og etter en 5 ganger innså han at dette smakte pyton, og har nå gitt seg nesten helt. Fra å bite hele tida til å prøve å nappe 1 gang om dagen. Leverpostei er jo ikke farlig, men det er kjøtt og ikke hestemat. Hesten tror nok nå at det er vi menneskene som smaker dette, og vil da ikke bite.

Min hest hjelper det ikke å klype,klaske eller vifte med armene til når han gjør dette, for han slenger hodet unna med engang har har bitt, så han venter på "slå" refleksen av folk. Jeg har mer tro på å finne alternative veier i stedet for å ty til det å klype tilbake på sånne som biter hele tida. Det er ofte en grunn bak det hele, og for min med en turbulent oppvekst ble han verre om jeg kløp han tilbake

Masse lykketil med å få løst problemet :)
    "Gleden over å lykkes må alltid overskride frykten for å mislykkes"....-Gro Helen Tørum

Usosial tulling flaana sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2007
    Sted
    Forblåst sted sørpå
    Jeg mener ikke at de biter for å få mat, men at min har koblet hvor maten kommer fra At hun roter med mulen borti lommen for å tigge til seg noe. Shettisen min hadde garantert bitt for å få mat, så hun får aldri noe fra hånden.

Siter Opprinnelig skrevet av Nina007 Vis innlegg
    Det der med gi godbit = biting tror jeg lite på. Jeg har hatt 7 hester i mitt liv og alle har fått godbiter fra hånden (bruker det mye i trening). Ingen av dem har bitt.
    Dalton kunne ikke få godbiter som belønning, det endte med en helt elektrisk hest som nappet og bet i tide og utide og som kun hadde fokus på hva jeg hadde, eller om jeg hadde noe i lommene. Så jo, det kan faktisk ende opp med biting:)

Edit for å legge til at jeg har ikke opplevd dette med de andre hestene jeg har hatt, så "normalen" er nok at det går fint med godbiter som belønning.

Siter Opprinnelig skrevet av Dunjar Vis innlegg

Min hest hjelper det ikke å klype,klaske eller vifte med armene til når han gjør dette, for han slenger hodet unna med engang har har bitt, så han venter på "slå" refleksen av folk. Jeg har mer tro på å finne alternative veier i stedet for å ty til det å klype tilbake på sånne som biter hele tida. Det er ofte en grunn bak det hele, og for min med en turbulent oppvekst ble han verre om jeg kløp han tilbake

Masse lykketil med å få løst problemet :)
    Ja, det stemmer det, den tråden leste jeg. Dette med leverpostei var jo noe TS kanskje kunne teste ut. Spennende med temaer som dette, særlig om man får en oppfølging på om det fungerer eller ikke.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Biting på taumar
    Av RakelF i forumet Unghest
    Svar: 15
    Siste innlegg: 22-01-2009, 15:00
  2. Biting...
    Av XinHue i forumet Problematferd
    Svar: 350
    Siste innlegg: 16-11-2008, 10:44
  3. Korrigere biting?
    Av Mari i forumet Problematferd
    Svar: 13