Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 21 til 26 av 26

Tråd: Biting

Pratemedlem Malene_Fiola sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Trondheim
    Alder
    26
    Bilder
    8
    Jeg fulgte også med i den tråden, spørs om jeg skulle tatt med meg noe leverpostei neste gang jeg skal holde på med hesten. Skal jeg da smøre på så fort jeg har fått avverga det der og da, eller mener dere leverposteien skal være avverginga?
    Hestejente med ny midlertidig fôrhest, som venter på anledningen til å kjøpe drømmehesten

ser snart bare flekker ;) Dunjar sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Årnes
    Alder
    31
    Det jeg gjorde her var å dytte det i munnviken på han med engang han hadde bitt etter meg, for jeg kunne ikke gjøre dette før han hadde bitt, da hadde han nok ikke skjønt hvorfor han fikk den korreksjonen.

Men så fort han biter, så klinte jeg det på, og om han prøvde igjen, så var det ny dose..etc.. etterhvert var det mer enn nok at han kjente lukta av leverposteien på hånda mi før han snudde seg vekk og bitingen var borte. MEN om jeg kommer ut og det ikke lukter noe leverpostei av meg, kan han fortsatt prøve seg, men det er mye sjeldnere enn før, og jeg trenger da bare å røre ved munnviken (uten postei) før han gir seg igjen, da han nå tenker at finger i munnviken=postei.. :)
    "Gleden over å lykkes må alltid overskride frykten for å mislykkes"....-Gro Helen Tørum

Hvorfor akkurat leverpostei? Hva er det i den som de ikke liker?

ser snart bare flekker ;) Dunjar sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Årnes
    Alder
    31
    Jeg tror det er fordi det er kjøtt,lever,hjerte,lunge etc som gir en ekkel smak.
    Er sikker på at den samme effekten kan fås ved makrell i tomat, kjøttdeig, og andre varer som lukter en del "ikke heste mat".

Grunnen til at jeg prøvde leverpostei var at jeg fant det som svar fra en veterinær da jeg googlet hest og biting. Og at leverpostei har jeg i kjøleskapet så var enkelt å teste ut med engang.
    "Gleden over å lykkes må alltid overskride frykten for å mislykkes"....-Gro Helen Tørum

Ville startet med å ikke la den rote rundt med mulen på kroppen til mennesker i det hele tatt. Når den kommer, dytt den vekk, gjenta, gjenta, gjenta, gjenta osv osv.

Enig. Lære den å vike vekk med hodet, samt å respektere det å holde passe avstand.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Biting på taumar
    Av RakelF i forumet Unghest
    Svar: 15
    Siste innlegg: 22-01-2009, 14:00
  2. Biting...
    Av XinHue i forumet Problematferd
    Svar: 350
    Siste innlegg: 16-11-2008, 09:44
  3. Korrigere biting?
    Av Mari i forumet Problematferd
    Svar: 13