Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 21 til 27 av 27

Hest som stikker "åt hellvete"

Tusen takk for svar! Tungebenet har jeg virkelig ikke tenkt på - men i morgen kommer en tannlege (Mattias Fach) - får se om han finner noe som kan være en forklaring. Det positive er at vi kjenner ham så godt, slik at vi vet noe ikke er riktig. Kommer ikke til å gi meg før jeg finner ut av det - får jeg ikke svar i morgen må vi bare komme oss ut til Ellen, enkelt og greit. Holder også en knapp på skjult ulvetann - eller noe slikt.

Han kan stikke fra både skritt og holdt om han får det for seg, sjelden han tuller fra galopp feks. Vi har blitt litt engstelig nettopp fordi han har gjort dette i en bratt nedoverbakke, og løp nesten ut i en trafikkert hovedvei.

Håper vi får noen svar i morgen!

Mattias er dyktig. Han til og med klarte å finne rester etter ulvetenner hos min hest (en som ikke hadde gjort en skikkelig jobb da de ble fjernet). Og jeg trodde jeg helt kunne eliminere den muligheten. Men den gang ei. Lykke til, og jeg håper du finner en løsning for deg og gampen

Også må du fortelle oss hvordan dette går.

Takk for ett utfyllende svar GryCat Og du med hesten som stikker, fortell hvordan dette går videre.

Ja, da er vi på dag 3 etter at hesten ble raspet. De fant ett par spisser og to små "tygd-seg" sår i munnen - men mente dette ikke kunne være nok til å fremkalle en slik stikking. Nå kjenner jeg Ludvig veldig godt - og vet at han er en veldig følsom hest som sier ifra med en gang noe ikke er som det skal. Vi red ham på hack tirsdag og onsdag - i dag og i går gikk han på tredelt for "første gang" siden dette startet - og jeg kan trygt si vi har fått tilbake den gode og stødige hesten som har vært savnet siden Januar.

Konklusjon: hesten må raspes minst to ganger i året - og spesielt hvis den begynner å stikke
    *Noteres opp i Ludvig-manualen*

Veldig fint at du deler denne erfaringen! Veldig mange som ikke hadde lyttet sånn til hesten og heller gått over til stangbitt eller noe annet skarpt der det var mulig å stanse hesten med makt og smerte. Det kan ikke være så lett for dem å fortelle oss hva som er galt alltid.
    Og når de ikke blir hørt kan frustrasjonen vise seg på mange andre måter også i tillegg til stikking og så får hesten skylden og blir stemplet med dårlig temperament.... Håper han fortsetter å være god og stødig slik at dere kan stole på hverandre igjen.

Takk for at du sier det! Har alltid vært veldig obs på slik adferd nettopp på grunn av det du sier; de vet ikke hvordan de kan si ifra på noen annen måte

En uke etter rasping - hesten er fortsatt en drøm

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. "Utegang" og "barfot" for å spare penger
    Av lenaulv i forumet I stallen
    Svar: 61
    Siste innlegg: 02-10-2010, 16:34
  2. "Standard" høyde på "hæler"? (framhøver)
    Av Nikita i forumet Høver og hovpleie
    Svar: 13
    Siste innlegg: 21-09-2009, 08:26
  3. Kombinere "sky" hest med "tøff" hest?
    Av Gudhild i forumet Hestepsykologi og atferd
    Svar: 5
    Siste innlegg: 06-04-2009, 01:48
  4. "min" nye dressur "hest"
    Av Lotteloppa i forumet Ridebilder
    Svar: 18
    Siste innlegg: 18-12-2007, 20:08

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg