Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 44

Rollkur - fortsatt veldig utbredt (ADVARSEL, STERKE BILDER)

Nå må faan ta meg verden få opp øynene for hva enkelte driver med!!! Og til dere som forsvarer faanskapet, skam dere!

Dette har ingen verdens ting med ridning å gjøre, det er ren skjær dyremishandling på høyt plan.

Og det gjelder ikke bare enkelttilfeller som dette, det gjelder rollkur i seg selv og sin helhet!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Siter Opprinnelig skrevet av Emma & Elana Vis innlegg
    Sorry, men fikk bare ikke den riktige følelsen av å lese hovedinnlegget. Kinnene blir varme og hjertet banker irriter - men IKKE rettet mot drittsekkene som rir hestene slik. Derimot blir jeg overrasket over at TS formulerer seg slik at jeg bare får lyst til å si "jada, alle andre enn deg rir stygt", da TS aldri har klart å få meg så sint. Vi HAR alle våre mer uheldige øyeblikk. Ikke så ille at det forsvarer rollkur, regelrett drap av hest pga for hard trening, saging og lignende. Det provoserer meg ganske så mye, og jeg skulle gjerne gitt dem en high-five i trynet med en stol.

Det jeg reagerer på er at man faktisk kritiserer Team GB. Så nå er de like ille som Anky? Gal? Rath? Så de faktisk rir på en måte som får folk til å tenke er like store jævler fordi hestene gaper? DA ER JEG JO EN AV DEM!! Kom og se oss på trening, du får jo faen meg slike bilder ut av min ridning også! Og jeg er ikke naiv nok til å tro at det er uheldige øyeblikk, for grunnen til at hesten gaper er der. Jeg synes derimot det blir for dumt å sette slaktedom på ryttere som ellers faktisk rir så veldig mye penere enn de andre jeg har sett konkurrere. Ja, kanskje gullmedaljevinner-hestene gapte. Og hvor mange slike bilder får du ut av alle de andre startende under OL? Hva med våre egne ryttere?

Ingen av oss er perfekte, men om vi skal hakke løs på folk kan vi i det minste velge de som faktisk ER jævler og til og med på konkurransearenaen ikke stråler ut harmoni...

(Og for å nevne noe til slutt; jeg er ikke FOR rollkur eller noe slikt, det er bare idiotisk om noen prøver å påstå det. Derimot synes jeg det blir feil at vi kritiserer de som prøver å gjøre dressurridningen til noe BEDRE.)
    Hvem er Team GB??

jeg klarer ikke helt se hva du egentlig mener her.
    bildene som er lagt ut er uten unntak av folk som praktiserer Rollkur og fronter det, og anbefaler det. ?? hvor er du i dette bildet?
    dette er jo ikke øyeblikksbilder.
    Blod i munnen har ikke noe med øyeblikk å gjøre heller.

Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor du sitter der og hisser deg opp?? kan du forklare nermere?

Siter Opprinnelig skrevet av Lopke Vis innlegg
    Hvem er Team GB??

jeg klarer ikke helt se hva du egentlig mener her.
    bildene som er lagt ut er uten unntak av folk som praktiserer Rollkur og fronter det, og anbefaler det. ?? hvor er du i dette bildet?
    dette er jo ikke øyeblikksbilder.
    Blod i munnen har ikke noe med øyeblikk å gjøre heller.

Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor du sitter der og hisser deg opp?? kan du forklare nermere?

Signerer denne, jeg ble også litt forvirret her?

Siter Opprinnelig skrevet av Emma & Elana Vis innlegg
    Sorry, men fikk bare ikke den riktige følelsen av å lese hovedinnlegget. Kinnene blir varme og hjertet banker irriter - men IKKE rettet mot drittsekkene som rir hestene slik. Derimot blir jeg overrasket over at TS formulerer seg slik at jeg bare får lyst til å si "jada, alle andre enn deg rir stygt", da TS aldri har klart å få meg så sint. Vi HAR alle våre mer uheldige øyeblikk. Ikke så ille at det forsvarer rollkur, regelrett drap av hest pga for hard trening, saging og lignende. Det provoserer meg ganske så mye, og jeg skulle gjerne gitt dem en high-five i trynet med en stol.

Det jeg reagerer på er at man faktisk kritiserer Team GB. Så nå er de like ille som Anky? Gal? Rath? Så de faktisk rir på en måte som får folk til å tenke er like store jævler fordi hestene gaper? DA ER JEG JO EN AV DEM!! Kom og se oss på trening, du får jo faen meg slike bilder ut av min ridning også! Og jeg er ikke naiv nok til å tro at det er uheldige øyeblikk, for grunnen til at hesten gaper er der. Jeg synes derimot det blir for dumt å sette slaktedom på ryttere som ellers faktisk rir så veldig mye penere enn de andre jeg har sett konkurrere. Ja, kanskje gullmedaljevinner-hestene gapte. Og hvor mange slike bilder får du ut av alle de andre startende under OL? Hva med våre egne ryttere?

Ingen av oss er perfekte, men om vi skal hakke løs på folk kan vi i det minste velge de som faktisk ER jævler og til og med på konkurransearenaen ikke stråler ut harmoni...

(Og for å nevne noe til slutt; jeg er ikke FOR rollkur eller noe slikt, det er bare idiotisk om noen prøver å påstå det. Derimot synes jeg det blir feil at vi kritiserer de som prøver å gjøre dressurridningen til noe BEDRE.)
    Trekk pusten dyyypt inn. Jeg tror du misforstår litt. Hvem her kritiserer de som prøver å gjøre dressuren bedre? Jeg dro jo frem feks Uta Gräf, som en fantastisk flott rytter jeg beundrer. Personlig synes jeg min liste er ganske fair, jeg vet ikke om dere har sett Adelinde og Patrik ri rollkur INNE PÅ ARENAEN under OL? Bare som et bittelite eksempel?

Dette er ikke øyeblikksbilder. At hesten din gaper litt på trening, eller at min faller bak lodd uten at vi mener det i noen øyeblikk av gangen, og så etterstreber vi å gjøre det bedre, det kan bare ikke sammenliknes med de som rir hestene gapende en hel oppvarming i strekk med 50 kg press i stangtøylen uten å engang legge merke til at hesten protesterer stort, hester som blør fra munnen og de som bevisst rir hesten i hyperfleksjon med vilje. Hver gang jeg setter igangn oe sånt som dette, er det noen som reagerer litt sårt på en måte? Som om de tror det er en selv som blir kritisert?

Og angående bildene, så synes jeg faktisk man noen ganger må trå til med hardere midler for å få folk til å åpne øynene, selv har jeg engasjert meg i denne debatten i mange år, og man blir litt immun mot de samme gamle bildene. Jeg fikk HELT SJOKK da jeg leste at flere hester har dødd under trening av skader direkte relatert til hyperfleksjon.

Team GB = Storbritannias OL-lag, synes de fortjener krass kritikk for måten hestene ble ridd på faktisk. Og enda verre hele greia med at arrangøren hang svære sperrer foran oppvarmingen så man ikke kunne få se dem holde på, Epona.tv skrev mye om det.
    Sist endret av Batmat : 23-04-2013 kl 20:35
    Batman og Matilde // www.matildebrandt.no

Nå kjenner jeg ikke til hvordan team GB opererer på, men dette er utvilsomt ikke snakk om uheldige foto-øyeblikk. Og jeg tolker det slik at Emma heller ikke støtter rollkur. Skjønner ikke problemet?

Problemet er vel at jeg fremstiller meg selv som en i andre enden av skalaen, hvem ellers skal jeg bruke som eksempel liksom, jeg kjenner liksom ingen andre godt nok til å trekke dem frem :P La oss bare si det sånn da, DET GÅR AN å ri en hest uten å ri den til blods/til den stuper!

Men for all del, bli gjerne sint på meg, det er jeg godt vandt med! Ingen er perfekte, men det er faktisk en forskjell mellom å ha dårlige øyeblikk som "oss vanlige dødelige" og å dra hesten inn i hyperfleksjon inne på arenaen under OL og så vinne hele greia etterpå, kakke den til blods med sporene til huden går istykker og være nær å dra kjeven ut av ledd grunnet konstant harde hender..
    Sist endret av Batmat : 23-04-2013 kl 22:58

Harneshaug
    Guest
    Team GB er da det britisk landslaget, hallo? Dere kjenner de vel igjen...

Jeg er til dels enig med Emma og det har ingenting med Rollkursynet mitt å si i det hele tatt. Jeg synes GB virkelig tok et steg langt ut over det ekstraordinære og virkelig slo et slag for god ridning ved sine representanter som ikke bare vinner gull med sympatisk ridning men som også er forbilde for hundretusener av ungdommer og rir i hjelm!! :)
    Charlotte rir fantastisk pent på sin Valegro og hun trener for Carl Hester som virkelig er en legende når det kommer til god ridning og horsemanship!!

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-OT_6suEdl8

Å brese ut slikt blir bare hønsekakling for min del og jeg synes det er VIRKELIG synd at alt bare blir surret sammen i en stor mølje fordi noen ikke tar seg tid å se forskjellene blandt utøverne :(

Charlotte var det ja, en av dem som bør trekkes frem og hylles, nydelig ridning! Vurderer å ta bort det siste bildet, for jeg er enig i at det er feil å dra inn henne her, sammen med resten av laget. Samme med Uta Gräf! (Cornelissen = ikke like mye) Dette har ingenting om å ikke tenke på de som er dyktige, men å slå hardere ned på all mishandlingen som fremdeles foregår, og som det aldeles ikke er nok oppmerksomhet rundt i mediene.

Rir Charlotte rollkur?? Det har jeg i såfall ikke fått med meg?? Alt annet jeg har sett fra henne har vært bra. På treningsvideoene går jo hesten på vanlig trinse bla. At en hest gaper trenger ikke bety at den dras med 50 kg i hendene.

Jeg så faktisk ikke det nederste bildet til TS. Ble så satt ut av den hesten som lå og blødde at jeg ikke så det underste bildet. Men uansett, det underste bildet kan ikke sammenlignes med de andre bildene.

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Jeg har ennå til gode å se Carl H ri en hest urettferdig eller uetisk i den grad man aksepterer at det er greit å ri hester i det hele tatt. Jeg er kanskje enda mer ekstrem enn deg, Batmat, så jeg må si jeg ble noe overrasket over at du trekker CH inn i dette. Du er helt sikker?

Charlotte kan være litt stiv i albuen, men hun fortjener definitivt å bli ansett som en av de mest sympatiske eliterytterne.

Laura B henger i tøylen, en vane hun la til seg etter å ridd sterke Mistral H. Det blir ikke alltid pent (men det er ikke rollkur), og jeg er skuffet over utviklingen hennes som synes å bli mer og mer tøyleavhengig. Forøvrig er Becholtsheimer blant de mest seriøse innen bransjen, og det er få som tenker så på holdbarhet som dem.

Som Emma påpeker, la oss ikke sable ned de gode - dressursport er og blir noe vi vil ha i lang tid fremover. Vi trenger de gode for å ikke ramle fullstendig ned i det moralske bunnsjiktet. Forøvrig er jeg helt enig med deg, Batmat - og siden så mange andre her har tatt frem sterke ord, kan vel jeg gjøre det også: TIL HELVETE med folk som mishandler dyr!

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. En viktig underskriftsampanje mot rollkur
    Av Renate i forumet Dressur
    Svar: 30
    Siste innlegg: 09-02-2010, 18:58
  2. Rollkur Studie...
    Av Chinook i forumet Dressur
    Svar: 8
    Siste innlegg: 07-02-2010, 18:03
  3. Nei til rollkûr!
    Av Linoo i forumet Dressur
    Svar: 175