Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 44
    Å ri på den måten må jo stenge for både luftveier og blodsirkulasjon til hjernen?

Siter Opprinnelig skrevet av grycat Vis innlegg
    ukultur finnes i alle idretter. Og det er leit når man mister idolene sine, får vite at de har jukset, gått over lik for å komme dit de er. Dessverre er det vel bare i hestesporten det siste faktisk skjer og er akseptert av det internasjonale idrettsforbundet. Enig med dere andre, det er en skam for ryttersporten!!
    amen!
    Hvil i fred, Chipollini ♥ 1.7.1998 -18.4.2012 ♥

Nye drømmer, nye håp! ♥ Aurora og Dalton ♥

Det stenger svelget, det reduserer synet kraftig og øker stressnivået ihvertfall, har vanskelig for å tro at det ikke påvirker blodomløp og luftveier også, når man trøkker sammen halsen på en hest slik over lengre tid.
    Batman og Matilde // www.matildebrandt.no

Det må jo påvirke luftveiene også? Tenker siden det blir så sammenkrøllet baki "svelget", så blir det jo ikke optimalt for pusterøret heller.

Spiserør og luftrør ligger såpass tett, at jeg regner med at det blir veldig trang passasje for luften også :(

Noen som vet om det er studert skikkelig, hvordan rollkür påvirker åndedrettet? Selv synes jeg disse hestene viser tegn til nedsatt sirkulasjon til øynene, munn/tunge osv, da de ofte har bleke tunger når den henger ut, og gummene ser bleke ut når de flekker tenner. Slimhinnen i øynene virker røde på de man ser, og man kan ane pupilldilatasjon (pupillene utvider seg når hjernen får lite oksygen). Men dette er mine observasjoner gjort av "øyeblikksbilder" og jeg skulle gjerne hatt mer konkret forskning på dette før jeg uttaler meg om oksygen- og generell sirkulasjonssvikt i rollkürsammenheng.

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Ja, er jo mange "symptomer" på at de får for lite luft. Det er vel ikke forsket på fordi det ikke er legitimt å "teste" det? Mulig de kan forske på det uten dyreforsøk og, jeg bare tenker litt frem og tilbake her..

Jeg tenker også på hovedpulsåren som ligger i samme område?

Sorry, men fikk bare ikke den riktige følelsen av å lese hovedinnlegget. Kinnene blir varme og hjertet banker irriter - men IKKE rettet mot drittsekkene som rir hestene slik. Derimot blir jeg overrasket over at TS formulerer seg slik at jeg bare får lyst til å si "jada, alle andre enn deg rir stygt", da TS aldri har klart å få meg så sint. Vi HAR alle våre mer uheldige øyeblikk. Ikke så ille at det forsvarer rollkur, regelrett drap av hest pga for hard trening, saging og lignende. Det provoserer meg ganske så mye, og jeg skulle gjerne gitt dem en high-five i trynet med en stol.

Det jeg reagerer på er at man faktisk kritiserer Team GB. Så nå er de like ille som Anky? Gal? Rath? Så de faktisk rir på en måte som får folk til å tenke er like store jævler fordi hestene gaper? DA ER JEG JO EN AV DEM!! Kom og se oss på trening, du får jo faen meg slike bilder ut av min ridning også! Og jeg er ikke naiv nok til å tro at det er uheldige øyeblikk, for grunnen til at hesten gaper er der. Jeg synes derimot det blir for dumt å sette slaktedom på ryttere som ellers faktisk rir så veldig mye penere enn de andre jeg har sett konkurrere. Ja, kanskje gullmedaljevinner-hestene gapte. Og hvor mange slike bilder får du ut av alle de andre startende under OL? Hva med våre egne ryttere?

Ingen av oss er perfekte, men om vi skal hakke løs på folk kan vi i det minste velge de som faktisk ER jævler og til og med på konkurransearenaen ikke stråler ut harmoni...

(Og for å nevne noe til slutt; jeg er ikke FOR rollkur eller noe slikt, det er bare idiotisk om noen prøver å påstå det. Derimot synes jeg det blir feil at vi kritiserer de som prøver å gjøre dressurridningen til noe BEDRE.)
    Min lille baby ♥
    Gikk stille bort 19. mars 2012, 6 år gammel og i mitt eie 6 måneder og 3 dager av dem...

I don't have a short temper, I just have a quick reaction to bullshit.

Jo, og det er ikke bare valget mellom "resultater eller hestevelferd" man kan velge mellom. Ja, 90% av alle konkurranseryttere er en gjeng drittsekker og ryttere uten egen hjerne, men en må jo tro jeg bare er ute etter resultater siden jeg prøver å komme noen steder...

Nei, jeg tror ikke TS var interessert i å formidle det som ble formidlet til meg, men joda. Jeg ble faktisk litt paff over mengden "propoganda" som ble satt i gang (da spesielt fra nettsiden som har bildene). Må vite at alt noen noen gang har sagt er bullshit, og må vite at én hard hånd=man fortjente ikke gullmedaljen sin. "A bloody killer"? Joda, han skulle ligget der sjøl, men jeg blir irritert med en gang noen prøver å få sagt sitt ved hjelp av overdramatiske formuleringer. Blir nesten klissete i feil retning...
    Min lille baby ♥
    Gikk stille bort 19. mars 2012, 6 år gammel og i mitt eie 6 måneder og 3 dager av dem...

I don't have a short temper, I just have a quick reaction to bullshit.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. En viktig underskriftsampanje mot rollkur
    Av Renate i forumet Dressur
    Svar: 30
    Siste innlegg: 09-02-2010, 19:58
  2. Rollkur Studie...
    Av Chinook i forumet Dressur
    Svar: 8
    Siste innlegg: 07-02-2010, 19:03
  3. Nei til rollkûr!
    Av Linoo i forumet Dressur
    Svar: 175